Iar alocarea traseelor pentru troleibuzele noi confirmă și mai mult această involuție, toate fiind înghesuite pe singurul traseu de bază – Cartier Dunărea-Parc CFR – în locul vechilor troleibuze din care multe se mai puteau recupera, prin reparații atente, pentru a acoperi noi trasee. Mai ales că transportul electric cel mai simplu de amenajat este cel al troleibuzelor, cu câțiva suporți de cabluri pe stâlpi și niște transformatoare.
Dar, ce să vezi, turcii nu fac troleibuze, iar singurul fabricant de tramvaie, Durmazlar, are deja comandă de 100 de bucăți de la Primăria București, de aproape un an, și nu știm să fi livrat vreunul. Dar, la capitolul autobuze, afacerea se va putea derula mult mai rapid, de la licitația cu aparență de legalitate până la livrarea primelor minibuze Anadolu la preț dublu față de cel la care le-au achiziționat cei de la Oradea, de exemplu.
Dar despre subiectul achiziției autobuzelor turcești – foarte sensibil pentru administrația Pucheanu, mai ales de când s-a schimbat puterea la centru, inclusiv la DNA-ul central care acum pare dornic de muncă – vorbim curând, în detaliu, la modul specific.
Deocamdată să vă arătăm cum înțeleg autoritățile gălățene, vajnicii pesediști cultivați din „marș du tramvai” ca să nu spunem din goana calului, ce este un tramvai și cum circulă el.
Priviți aceste indicatoare din Piața Energiei, presupusă a fi o intersecție în sens giratoriu, cel puțin după modul de organizare, cu acordarea de prioritate datorată la fiecare dintre intrări.
Așadar, la fiecare ieșire din intersecția presupus sens giratoriu, tramvaiul are indicator de „Cedează trecerea” deși, orice proaspăt șofer „cu lămâia-n geam” știe, dacă a luat testul pe bune, că tramvaiul are prioritate la ieșirea dintr-o astfel de intersecție. Ca dealtfel orice vehicul odată intrat în sensul giratoriu, chiar dacă pe roți de gumă te învârți în giratoriu, iar pe șine îl traversezi.
Mai rău, la intrarea în această intersecție, venind din cartierul cu renume comunistoid I.C. Frimu, dinspre intersecția cunoscută drept „fără rost”, adesea ați văzut tramvaiele năpustindu-se peste autovehiculele care se învârt în giratoriul din Piața Energiei pe semicercul dinspre est.
Ei bine, nu că-s vatmanii neatenți, dar uitați unde este poziționat indicatorul de „Cedează trecerea” pentru ei.
La mama naibii, mult spre dreapta, lângă breteaua pentru autovehicule dacă nu v-ați prins.
Unii ne-au spus că Piața Energiei, în ciuda funcționalității ei, s-ar putea să nu mai fie considerată sens giratoriu. Fiindcă, într-adevăr, indicatoarele specifice, cu săgeți albe învârtindu-se în cerc pe fond albastru au dispărut.
Dar intersecția „fără rost” este în continuare sens giratoriu. O spun și indicatoarele foarte clar.
În schimb, și aici, tramvaiele au aceeași obligație stupidă, de a acorda prioritate celorlalți participanți la trafic și la ieșirea din sensul giratoriu.
Și așa se ajunge la situații stupide în care șoferi mai puțin avizați despre „originalitatea” edililor gălățeni, supervizați de competența poliție rutieră, în a aplica Codul Rutier, se opresc să dea prioritate tramvaiului care se oprește și el să le dea prioritate la rândul său. Și atunci să te ții claxoane, neînțelegeri, vorbe de ocară…
Și toate astea fiindcă niște purtători de mapă și alți purtători de șapcă țin ei morțiș să rescrie legea și să pună indicatoare după mintea lor probabil mai lisă decât o șină de tramvai.
Pe de altă parte, ca să facem și o glumă, de ce să ne mai mirăm de modul în care la Galați se rescriu regulile pentru circulația tramvaielor? Când, încă din stații, ca simpli călători, gălățenii își pot da seama că cei care le administrează orașul, banii din taxe și impozite, dar, implicit, și destinele, habar n-au ce-i ăla de are pantograf și merge pe șine.
Voi ați văzut ce BUS mare stă scris pe adăposturile stațiilor de tramvai? Asta ca să nu mai râdeți doar de Dăncilă când nici Pucheanu nu-i mai breaz…
Cei ce vor să sprijine financiar activitatea publicației Alternativa – Jurnalism fără mogul o pot face accesând acest link. Sau pot da click mai jos, pe contul nostru de Patreon, unde de asemenea pot face donații. Mulțumim de pe acum!