În România, s-a dat „delete” sistemului de educație. Oficial, se învață online, dar de fapt se fentează online.
Avem de-a face cu comunități unde copiii nu au internet sau tablete ca să poată participa la ore.
Iar acolo unde elevii au acces la tehnologie, dezinteresul este maxim atât din partea elevilor cât și a profesorilor.
Profesorii își recită poezia în fața unor tablete unde din 30 de elevi doar 2 au camera video pornită.
Ceilalți joacă Amongas sau bagă Tik Tok prin sufragerie, iar la final spun un „Daaa!”, atunci când doamna îi întreabă dacă au înțeles despre ce e vorba.
Mascarada asta ar trebui să înceteze imediat.
Profesorii se fac că predau din fotoliu, iar elevii se fac că pricep de pe canapea.
Copiii ar trebui să revină la școală!
Nu trebuie să faci 3 facultăți ca să realizezi că acest lucru este extrem de important.
Guvernul Orban ar trebui să urmărească ce fac partenerii din UE, asta că tot suntem europeni cu acte în regulă, și să constate că țări importante au sacrificat totul, au închis tot, dar nu s-au atins de sistemul de Educație.
De exemplu, Irlanda a intrat în lockdown (a închis tot), dar școlile au rămas deschise.
„Pur şi simplu nu există un înlocuitor pentru învăţatul în şcoli, în prezenţa colegilor şi a profesorilor”, a declarat luni premierul Micheal Martin într-un briefing de presă, citat de HotNews.
Germania va intra și ea într-un lockdown parțial, începând de luni.
Conform Deutsche Welle (DW) Romania, șefa executivului german, Angela Merkel, a convenit cu responsabilii landurilor federale instituirea unui așa-numit „lockdown”, laolaltă cu înăsprirea regulilor existente. Dar școlile și grădinițele rămân deschise.
Nemții au înțeles și ei că, orice-ar fi, nu poți pune lacătul pe sistemul de învățământ, pe evoluția nației.
Franța s-a regrupat și ea în fața noului coronavirus, dar nu s-a atins de școli.
„Creșele și școlile vor rămâne deschise pentru că niciun copil nu trebuie privat de contactul cu sistemul școlar. Copiii noștri nu pot fi privați de contactul cu sistemul școlar. Creșele, școlile, colegiile și liceele vor rămâne deschise, evident, prin respectarea unor protocoale de sănătate mai stricte”, a spus președintele Franței, Emmanuel Macron, citat de G4 Media.
În România, sunt municipii „intrate în scenariul roșu”, inclusiv Bucureștiul, unde școala a fost legată de gard de aproape 2 săptămâni.
Alte zeci, poate sute de localități unde copiii nu au laptopuri sau tablete, localități care poate nu sunt racordate la curent electric au fost abandonate de autorități.
Cum este posibil ca cei din Irlanda, Germania și Franța să țină școlile deschise în plină pandemie, iar România să își trimită viitorul în negura analfabetismului?