Cum explică autoritățile decizia de a interzice accesul pietonilor și bicicliștilor pe Podul peste Dunăre de la Brăila. Podul dispune de trotuare de 2,80 m lățime pe fiecare sens de mers, însă vor fi folosite exclusiv pentru mentenanță

In Local, National, NePriveste

Decizia autorităților de a interzice accesul pietonilor și bicicliștilor pe proaspăt inauguratul Pod peste Dunăre de la Brăila a generat ample discuții în spațiul public. Și asta pentru că, pe lângă cele două benzi de circulație pe fiecare sens de mers, podul mai este prevăzut și cu trotuare. Conform proiectului inițial, structurile au câte 2,80 metri lățime și sunt destinate traficului pietonal și al bicicletelor. Evident, oamenii s-au întrebat pentru ce au mai fost construite trotuarele dacă ele vor rămâne interzise pietonilor și bicicliștilor.

Autoritățile responsabile de modul în care se circulă pe Podul peste Dunăre de la Brăila au oferit un prim răspuns cu privire la interdicția pe pod aplicată pietonilor și bicicliștilor.

„Aceste trotuare sunt exclusiv pentru mentenanța și întreținerea podului, nu vor fi trotuare cu circulație, deschise circulației pietonilor”,

a precizat Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, în data de 2 iulie 2023, cu patru zile înainte de marea inaugurare.

Conform proiectului, Podul peste Dunăre a fost prevăzut și cu trotuare, care au fost construite, dar care, iată, nu vor putea fi folosite decât pentru accesul specialiștilor care asigură mentenanța sau vor executa eventualele lucrări de reparații/întreținere la pod.

Cei din conducerea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au venit și ei cu argumente prin care să explice decizia de a interzice accesul pietonilor și bicicliștilor pe pod.

„Podul este prevăzut cu posibilitatea tranzitării de către pietoni și biciliști. Structural va putea permite acest tip de tranzit, dar pentru că podul este la o anumită înălțime, unde sunt curenți de aer puternici, vom recomanda evitarea acestei tranzitări care pune în pericol viața pietonilor și bicicliștilor. Inclusiv accesul auto nu va fi permis tot timpul (…) Pot exista perioade în care va putea fi tranzitat de bicilisti și pietoni, dar nu mereu”,

a afirmat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, potrivit Ziare.com.

Așadar, acolo sus pe pod, la 38 de metri altitudine, sunt curenți puternici de aer și probabil există riscul ca pe pietoni să îi ia vântul 🙂

Este adevărat că în mod normal un pieton nu ar avea ce să caute pe pod. Și asta pentru că Podul peste Dunăre de la Brăila este izolat de civilizație.

Cel mai apropiate localități se află la câțiva kilometri buni depărtare de pod, așa că nu ar avea nimeni motiv să străbată pe jos o asemenea distanță doar ca să traverseze podul pe jos.

Nu există parcări în zonă, așa că pică varianta potrivit căreia oamenii și-ar putea lăsa mașina la baza podului pentru a-l putea traversa la picior, pentru a putea admira priveliștea de la 38 de metri înălțime.

Pe Golden Gate din San Francisco este permis accesul pietonilor și bicicliștilor

Însă, pe Golden Gate din San Francisco, asta că tot i se spune Podului de la Brăila „Golden Gate de România”, este permis accesul pietonilor și bicicliștilor.

„Podul Golden Gate este un pod de tip suspendat, situat în partea de vest a Statelor Unite, în statul California, a fost inaugurat la 27 mai 1937. În prima zi a dării în folosință podul a fost deschis numai pietonilor („Ziua Pietonilor”), fiind traversat în acea zi de 200.000 de persoane.

Podul Golden Gate servește ca legătură de transport vitală pentru Autostrada 101, care face legătura între orașul San Francisco și districtul Marin County. Podul dispune de șase benzi de circulație cu lungimea de 2.736 m. Din motive de siguranță, viteza maximă admisă este de 73 km/h.

Podul dispune de un sistem de monitorizare în timp real al traficului, ceea ce permite reconfigurarea benzilor de circulație în funcție de numărul și direcția de deplasare a mașinilor. Astfel, dimineața sunt activate patru benzi spre sud (San Francisco) și două spre nord (Sausalito), iar după-amiaza și în zilele libere sunt câte trei pe fiecare sens.

Traficul pietonilor și bicicliștilor este permis numai pe trotuare și numai pe timpul zilei. Accesul câinilor este permis dacă aceștia sunt însoțiți de stăpâni și sunt în lesă”,

potrivit informațiilor postate pe Wikipedia.

Autoritățile spun că, cel puțin pentru următoarea perioadă de timp, Podul de la Brăila va fi accesibil numai autovehiculelor, fără restricții de tonaj.

Poate că în cazul pietonilor, cărora oricum le era greu să ajungă la pod, decizia autorităților este oarecum justificată în acest moment. Autoritățile au insinuat chiar că se tem să nu apară cazuri de sinucideri de pe pod, dacă vor permite accesul pietonilor.

Dar în cazul bicicliștilor interdicția pare neîntemeiată. Sunt atâția pasionați de mersul pe două roți, care ar fi putut ajunge pedalând până la pod și ar fi vrut să traverseze podul pe bicicletă.

Există destui bicicliști în Galați și Brăila care fac trasee către Măcin sau aiurea și care cu siguranță s-ar fi bucurat dacă li s-ar fi permis accesul pe Podul peste Dunăre de la Brăila.


Urmărește faramogul.ro și pe Google News


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să ne ajuți să continuăm, ne poți face o donație dând click AICI. Sau poți da click mai jos, spre contul de Patreon al ALTERNATIVA – Jurnalism Fără Mogul. Mulțumim!

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu