Coșmarul călătorilor Transurb. În autobuze faci saună în duhoare de transpirație, iar în stații te arde soarele ca pe câmp | FOTO

Gălățenii care nu au mașină și nici nu își permit să dea zilnic bani pe taxi sunt condamnați să circule cu autobuzele Transurb. Și în alte orașe din România oamenii apelează la transportul public, dar parcă nicăieri călătorii nu sunt supuși atâtor umilințe ca în orașul european Galați.

Calvarul începe înainte să apuci să te urci în autobuz. Și asta pentru că sunt destule stații unde Primăria Galați nu a montat încă refugii, unde să se poată adăposti călătorii de toropeala de afară. De pildă, noi am pozat această stație de autobuz din Micro 39, în dreptul stației Petrom. Priviți-i pe bieții oameni cum se ascund de razele soarelui ba în dreptul fostului chioșc de ziare (stânga), ba lângă toneta unde se vând bilete Transurb, ba sub copac. Stațiile de autobuz/tramvai sunt gestionate de Primăria Galați, ășa că la acest capitol nu este de vină Transurb SA Galați pentru că gălățenii care circulă cu autobuzul sunt obligați să stea în soare, de parcă ar fi în câmp nu într-un oraș care se vrea european.

Vina Transurb apare atunci când urci într-un autobuz. E pur și simplu o pedeapsă pe care Transurb (cu „complicitatea” Primăriei Galați) o aplică tuturor gălățenilor care, culmea, mai și plătesc 2 lei călătoria pentru a sta într-o căldură de foc (nu există aer condiționat în autobuze) și a inhala mirosuri infernale.

Transurb Galați oferă condiții de transport sub orice critică

În tot acest timp, la Transurb se trăiește bine. Societatea aceasta aflată în subordinea Consiliului Local Galați are vreo 5 directori care se bat de muscă și care încasează chiar și 8.000 de lei salariu lunar net. Mai mult, Transurb primește anual cam 11 milioane de euro de la Consiliul Local Galați (adică din banii tuturor contribuabililor din Galați), bani care se scurg ba în subvenții, ba în acoperirea unor găuri financiare pentru care nu a răspuns nimeni niciodată din 1990 încoace.

Singurii care răspund pentru condițiile infecte oferite de Transurb Galați sunt călătorii gălățeni, cei care de altfel și țin în viață această societate. Din banii și taxele impozitele plătite de gălățeni este asigurată subvenția anuală pentru Transurb. Însă, în afară de subvenție, gălățenii plătesc și biletul de călătorie (2 lei călătoria). Dar, în loc de condiții civilizate, ei au parte zilnic de „saună”, înghesuială, hoți de buzunare, certuri cu controlorii și, cireașa de pe tort, mirosuri de transpirație emanate de unii călători certați cu apa și săpunul.


Poți ajuta Alternativa – Jurnalism fără mogul să continue! Află cum 

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Exit mobile version