Comparație între Galați și Oradea. “Nimicurile” lui Pucheanu vs. pasajul de 3 milioane de euro de la Oradea, din bani europeni

In AltaTara?, NePriveste

Galațiul visează să ajungă din urmă municipiile din vestul țării (Oradea, Cluj-Napoca, Brașov, Arad), dar pentru asta ar trebui apară oameni capabili în administrație, care să așeze orașul pe traiectoria potrivită către evoluție și bunăstare. Deocamdată, cu PSD-iștii lui Pucheanu nu este cazul să își facă nimeni iluzii.

Că tot îi place primarului Ionuț Pucheanu să se laude pe pagina lui de Facebook cu orice mărgică administrativă pe care o face, am dat click să vedem și cam ce postează primarul din Oradea, Ilie Bolojan, pe pagina sa de Facebook.

Altfel spus, să vedem cam cu ce realizări ies în spațiul public primarii Pucheanu și Bolojan. De exemplu, în data de 15 iulie 2019, Bolojan a anunțat că Primăria Oradea a obținut, în sfârșit, toate avizele necesare pentru a putea începe lucrările la pasajul pe sub B-dul Magheru (vezi foto sus).

Este vorba despre un proiect de 3,1 milioane de euro, finanțat din bani europeni, care va lărgi la 6 benzi traficul de pe Podul Dacia și care prevede crearea unei benzi unice pentru tramvai.

“În urma obţinerii avizelor necesare, vom putea începe lucrările la pasajul pe sub B-dul Magheru, care va face legătura între Aleea Ștrandului și Parcul Traian, precum şi cele de extindere a Podului Dacia la 6 benzi. Acest proiect prevede crearea unei benzi unice pentru tramvai, ceea ce va duce la creșterea frecvenței de circulație a tramvaielor și îmbunătăţirea traficului pe Magheru. Urmează ca în cel mai scurt timp proiectul tehnic să fie finalizat, verificat şi înaintat către inspecția în construcții. Estimăm că în jurul datei de 1 august vom putea începe lucrările. Valoarea lucrărilor este de 14.511.433 lei fără TVA, aproximativ 3.100.000 de euro, sursa de finanțare fiind fondurile europene”, a anunțat primarul Oradei, Ilie Bolojan.

Primarul Pucheanu are proiecte de duzină, și alea din bani de la bugetul local, nu din fonduri europene

Dincoace de munți, la malul Dunării pline de PET-uri, primarul Ionuț Pucheanu are și el realizări „notabile”. De exemplu, printre altele, primarul Pucheanu a anunțat, tot zilele trecute, pe contul său de Facebook, că asfaltează strada Cosminului. Nu ați auzit de str. Cosminului? E paralelă cu str. Oltului (Micro 17, între Oltului și Frunzei) și are lungimea de 823 de metri.

Primarul Ionuț Pucheanu se luptă din greu cu această lucrare „strategică”, de amploare și de mare însemnătate pentru Galați, Pucheanu ajungând acum la faza în care, cităm, repară trotuarele. Ehei, dar mai e mult până departe, până când strada Cosminului va fi redată gălățenilor care locuiesc în zonă, iar primarul Pucheanu va putea merge să taie panglica, ca orice PSD-ist care se respectă.

Așadar, în timp ce primarul Bolojan din Oradea face pasaj pe sub bulevard, în valoare de 3 milioane de euro (din bani europeni), contribuind astfel la descongestionarea traficului în orașul său, primarul Pucheanu de la Galați asflatează o stradă de 823 de metri lungime, din bani de la bugetul local.

P.S.: Vom reveni și cu alte exemple din Oradea, Cluj-Napoca, București sau Sibiu, ca să vedem cu toții cum se dezvoltă alte orașe comparativ cu Galațiul mult iubit, care a încăput pe mâna unor nepricepuți, în frunte cu Ionuț Pucheanu.


Află în acest link cum poți să susții financiar activitatea publicației independente „Alternativa – Jurnalism fără mogul”.

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

3 commentsOn Comparație între Galați și Oradea. “Nimicurile” lui Pucheanu vs. pasajul de 3 milioane de euro de la Oradea, din bani europeni

  • Iuliane, daca tu identifici sol / loc in care sa se faca asa ceva-n Galati, esti tare. Poti fi arhitect sef. Pe bune, daca se putea, crezi ca nu faceau comunistii pana acu? Ca idei sunt. Stiu ca Lisinschi propunea Brailei pe sub Cosbuc. Eu m-am gandit un pasaj doar pt tramvai la sala Lulu, mai merge pasaj si prin Piata General Berthelot, dar doar sa se poata, ca asa, de propus si de reprosat, este foarte usor.

    • Ștefan Bădiţă, observ că ai devenit avocatul administraţiei Pucheanu. Este în regulă, e opţiunea ta. Cred însă că nu ai înțeles mesajul articolului. Mesajul nu era ca Pucheanu să facă și el pasaje pe sub bulevard, ca la Oradea, ci să vedem cu toții ce preocupări au alte administrații locale din țară, care atrag fonduri europene pentru proiecte care ușurează viața cetățenilor. La Galați, după cum am precizat și în articol, primarul Pucheanu se ocupă (în principal) de banale asfaltări, și alea din bani de la bugetul local, după care se laudă pe Facebook că iată ce mare realizare a făcut el. Până și autobuzele alea noi, care tot sunt promise de vreo 2 ani, vor fi aduse din bani de la bugetul local (împrumut bancar), nu din fonduri europene. Și în timp ce Oradea atrage bani europeni pentru descongestionarea traficului din oraș, primarul Pucheanu se ocupă cu asfaltarea străzilor Cosminului și Iasomiei (pe asta am uitat să o menționez în articol). Este bine că se asflatează aceste străzi secundare (în special pentru oamenii din zonă), dar e mult prea puțin pentru o administrație care are un oraș de talia Galațiului pe mână. De fapt, nu că e puțin, este aproape de zero barat. Numai bine și spor la treabă.

      • Iulian, normal ca primarul se ocupa si de asfaltari, daca fostul s-a ocupat de nimic aproape…. Tre sa lucreze si in cartiere si pe strazile principale, secundare, tertiare. Daca nu facea asfaltari mici si mari, lumea zicea ca de ce nu asfalteaza. M-am intors in PSD, deoarece in PNL ajunsesem pe filiera Ciumacenco. Eu nu sunt liberal mai mult decat sunt social-democrat. De asta in 2006 m-am inscris in TSD / PSD.

        Cat despre autobuze, in total vor fi 110 autobuze si minibuze la care se adauga 18 tramvaie si 17 troleibuze.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu