Ne-am amuzat copios, zilele trecute, atunci când președintele Consiliului Județean (CJ) Galați, Costel Fotea, și primarul Ionuț Pucheanu au anunțat că, gata, Galațiul va avea o centură ocolitoare modernă. Că au găsit ei nu’ș ce culoar pentru accesarea de fonduri europene și că dacă și premierul Mihai Tudose le dă undă verde, atunci centura ocolitoare a Galațiului ar putea fi gata peste 3 ani de zile. Acest proiect de mare anvergură pentru Galați a fost estimat la 40 de milioane de euro, repetăm, din bani europeni.
Să presupunem că brăileanul Mihai Tudose nu va pune piedici Galațiului și că lucrările la șoseaua de centură vor începe în 2018. Teremenul avansat de autoritățile locale din Galați a fost de 3 ani, cu tot cu licitații, exproprieri și ce mai trebuie pentru a lărgi drumul de centură (vezi foto) de la 2 benzi la 4 benzi – câte două benzi pentru fiecare sens de mers. Asta înseamnă că dacă totul merge conform planurilor lui Fotea și Pucheanu, în 2021 Galațiul va inaugura un proiect de 40 de milioane de euro.
Pe de altă parte, trebuie să reamintim că, tot în Galați, primarul Ionuț Pucheanu a fixat un termen de finalizare de 5 ani pentru o lucrare de numai 1 milion de euro (adică un mizilic). Este vorba despre proiectul privind modernizarea golfului de lângă Trecere Bac, care ar urma să se transforme într-un port de ambarcațiuni. Problema este că Primăria Galați, care a atribuit acest contract “prin negociere directă” firmei de apartament SC Marina Danubius SRL Galați, a acordat acestei firme un răgaz de 5 ani (până în 2022) pentru a face un mini-port de ambarcațiuni.
Așadar, când a mințit Pucheanu? Atunci când a spus că poate face șoseaua de centură în numai 3 ani sau când a precizat că portul de ambarcațiuni nu poate fi gata mai devreme de 5 ani?