Jaf la drumul mare! De ce să vă facă Primăria parcări când, fără acestea, vă ia bani mai mulți și mai ușor?

In Actual, ImpoziTaxe, Local, TraficChin
dav

Administrația Pucheanu pare să fi ajuns la concluzia că lipsa parcărilor este o metodă numai bună pentru a  le lua cetățenilor mai mulți bani. Și mai ușor!

Altfel nu se explică invers proporționalitatea dintre numărul mic de spații de parcare și locurile tot mai multe în care străjuiesc indicatoarele „Oprirea interzisă”.

Păi, se compară o taxă de parcare de 1,5 lei/oră cu o amendă care, și la jumătate din minim, tot ajunge la 350 de lei conform HCL-ului votat de consilieri la grămadă?

Am constatat o asemenea situație, de exemplu, pe strada Gării. Trecută în regim de „Sens unic” cu decenii în urmă tocmai pentru a se crea spații de parcare măcar pe o parte a străzii, aceasta este mai nou străjuită de indicatoare ce interzic oprirea pe ambele părți.

Chiar și dacă acest lucru pare a fi cauzat de nevoia ca mijloacele de transport în comun să poată avea spațiu de viraj de pe Domnească, la dreapta, pe Gării, de fapt, raza de acțiune a indicatoarelor este mult mai amplă decât spațiul necesar acestei manevre. Și, chiar și așa dacă ar fi, în loc să mute stâlpul de la Café Journal cu 1-1,5 m mai în interiorul trotuarului și să asigure curbei intersecției o rază corespunzătoare, edilii preferă să stea cu Poliția Locală călare pe cetățeni și să-i jumulească cu amenzi la dublul celei din legislația națională.

Autobuzele nu au loc să întoarcă din cauza unui stâlp care le face să vireze pe loc, în unghi drept. Dar zona de interdicție se prelungește mult după intersecție, tocmai ca să aibă polițiștii locali de unde-și încasa salariile de conferențiari.

La fel, pe strada Nicolae Gamulea, pe lângă ruina Palatului Gheorghiu, deși strada a fost transformată în sens unic, cele două benzi au fost păstrate ca pentru dublu sens. Astfel, s-a mai creat un loc unde polițiștii locali să poată umple de amenzi buzunarele sparte ale bugetului local, din care să se achite salariile nesimțite din administrație, dar și contractele fără număr și fără licitații.

Loc de „pelerinaj” după „ochiul dracului” pentru insațiabilii bugetofagi din Poliția Locală

Domeniul public intangibil luat și „parcat” cu forța

Evident, regula nu se aplică locurilor în care locuiesc cetățeni de rang „mai înalt”. Și care, la o adică, le-ar putea „lua gâtul” edililor – cu avocați și procese în instanță – nu atât pentru amenzile aplicate cât pentru incompetența perpetuă în a asigura niște simple locuri de parcare.

Un exemplu ar putea fi pe strada Brăilei, între Monumentul Apărătorilor Galațiului și sediul fostei Agenții de Voiaj CFR. Aici, banda 1 a fost ocupată cu de-a sila de cetățenii ale căror locuri de parcare, din spatele blocurilor, sunt de mult transformate în teren alocat inițial unui en-gros, apoi trecut în patrimoniul public privat, vândut sau retrocedat… cine mai știe?

Sincer, ați văzut vreodată picior de polițist local scriind vreo amendă sau o „invitație” în această zonă? Păi, oare cine sunt „blocatarii” din zonă?…

Banda 1 transformată în parcare, pe Brăilei. Ca să le dăm idei gălățenilor din zonă, pe cealaltă parte a străzii n-ar merge și acolo oare?

Acolo unde tot vedem mașina primarului în parcarea din spatele blocului – împrejmuită cu gard de 2 m și ferecată cu poartă telecomandată (!) – este liber la parcat și pe stradă. Că și acolo trebuie să încapă mașini de șmecheri care vin la alți șmecheri din bloc, v-ați prins! Și doar n-o să parcheze vizavi, unde parcarea se plătește, nu? Vorbim tot de strada Gării, aceea pe care, în zona a două restaurante printre cele mai frecventate din oraș, poliția locală își face de câteva ori norma la amenzi pentru parcare.

Parcare la liber pe banda 1 de pe Gării. Dar pe partea cu șmecherie, evident. Pe cealaltă este cu plată.

În schimb, atunci când e de încasat pentru una din acele firme în care atârnă tot felul de lipitori de afișe, cărători de mapă la partid, fini și alte fete finuțe, se poate „rechiziționa” inclusiv domeniul public. Deși este teren intangibil, făcând parte chiar din carosabil, ca benzi 1 ale acesteia (!), laturile străzii Traian au ajuns nu se știe prin ce minune în administrarea Gospodărire Urbană, un SRL. Care încasează bani de la cei ce parchează acolo sub amenințarea blocării roților!

Dar ați văzut vreun cetățean suficient de deștept și curajos încât să le ceară socoteală celor de la GP SRL, să-i arate actul prin care s-a transferat domeniul public unei societăți comerciale? Evident, nici n-o să vedeți, mai ales că pute Galațiul – ca și restul țării – de juriști care se bat cu cărămida atotcunoașterii în piept… Până prind vreun contract de reprezentare de la o Primărie, o deconcentrată, ceva…

Domeniu public și carosabil în același timp dat spre „prăduială” unui SRL… de stat

Mai jos aveți un video mult mai detaliat, inclusiv o întâlnire directă cu polițiști locali care au, probabil, ore anumite pentru dat interviuri. Dacă vreți să vedeți pe larg cum arată tupeul și nesimțirea instituționalizate în Galați, vizionați acest scurt video. Merită, vă asigurăm! Și banii dvs., din taxe și impozite, merită o administrare mult mai bună…


Citește în acest link cum poți să susții financiar activitatea publicației independente Alternativa – Jurnalism fără mogul.

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu