Cele mai noi tramvaie Transurb sunt fabricate în 1988, adică acum 31 de ani! Pe trasee circulă însă și tramvaie vechi de 43 de ani

Galațiul este probabil singurul oraș mare din țară unde cetățenii încă mai călătoresc cu mijloace de transport de pe timpul lui Ceaușescu. Asta deși cetățenii Galațiul plătesc taxe și impozite locale actualizate pentru anul 2019.

Transportul public în comun din Galați este sinonim cu dezastrul. Autobuzele mizerabile, poluante și vechi de când lumea, care pe deasupra nici nu respectă orarul afișat în stații, sunt încă prezente pe trasee.

La fel, tramvaiele din depoul Transurb Galați sunt antice și de demult, de zici că sunt piese de muzeu.

În acest moment, în Galați, tramvaiele deservesc numai trei trasee de transport pe linie. Este vorba despre:

1. Traseul 7, care circulă pe itinerariul Micro19 (Cinema Dacia) –  Piața Centrala și retur;

2. Traseul 39, circulă pe ruta Micro19 (Cinema Dacia) – Cimitirul Israelit și retur;

3. Traseul 44 care circulă de la Comat până în Piața Centrală și retur.

Da, dar prețul biletelor este adus la zi, la nivelul anului 2019!

Am întrebat în scris la Transurb Galați, în mod oficial, de câte tramvaie dispune în acest moment această societate de transport public local și în ce an au fost ele fabricate.

“În ceea ce privește numărul de tramvaie funcționale aparținând societății  Transurb SA Galați, vă comunicăm că, la momentul actual, parcul este compus dintr-un număr de 53 de vagoane. Parcul activ zilnic este cuprins între 22-34 de vagoane, iar tipurile de vagoane  care deservesc cele trei trasee de tramvai sunt de tip ZGT4/6 și KT4D, totalizând un număr de 16 tramvaie care circulă zilnic conform diagramei de transport. Tramvaiele de tip ZGT4/6 sunt fabricate între anii 1984-1988, iar tramvaiele de tip KT4D între anii 1976-1986. Ultimele tramvaie au fost achiziționate în anul 2012”, ne-a transmis conducerea Transurb.

Iată încă o dovadă că, vreme de 30 de ani, din 1989 încoace, cei care au condus Galațiul și-au bătut joc de gălățeni și de transportul public de călători. Galațiul merge și astăzi (martie 2019) cu tramvaie vechi de 43 de ani (an de fabricație 1976) sau de 31 de ani – cele mai “noi” fiind fabricate în anul 1988, conform datelor furnizate de Transurb Galați.

Galațiul nu are niciun tramvai fabricat după 1990, lucru care spune multe despre respectul pe care cei care au condus orașul l-au avut față de cetățenii plătitori de taxe și impozite. De 30 de ani încoace, gălățenii sunt abandonați și umiliți de autoritățile locale.

Singurul lucru care s-a tot schimbat în acești 30 de ani la Transurb a fost prețul biletului de călătorie, preț care a fost actualizat imediat cu inflația. În rest, condițiile de transport au rămas la fel de precare ca acum 30 de ani, de parcă gălățenii ar fi rămas blocați în timp, la nivelul anilor 1986-1988.

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Exit mobile version