Surse din interiorul Transurb Galați ne-au spus că autobuzul a lovit din spate un autoturism în trafic și că incidentul rutier este unul minor, fără victime.
Așadar, culpa este în mod clar a șoferului Transurb care nu a respectat distanța față de autoturismul aflat în fața sa.
Dar la mijloc pare însă să fie vorba de o defecțiune tehnică a autobuzului, cel puțin din câte a precizat șoferul (unul cu experiență) după producerea tamponării.
Astfel, șoferul autobuzului le-a spus șefilor lui că a rămas fără frâne, ceea ce înseamnă că acești mastodonți de 8-10 tone ai Transurb Galați nu sunt verificați corespunzător când ies pe poarta parcului auto și se transformă în bombe în traficul din Galați.
Este foarte grav dacă se va confirma această informație conform căreia autobuzul a rămas fără frâne.
Din fericire, de această dată nu a murit nimeni.
Potrivit surselor noastre, a fost doar o tamponare ușoară: autobuzul a lovit din spate o altă mașină, iar daunele nu au fost însemnate.
Dar dacă, Doamne-ferește, autobuzul ar fi rămas fără frâne în timp ce se pregătea să acorde prioritate unui pieton aflat pe trecere?!
Îl omora pe bietul om, iar șoferul Transurb era acum cercetat pentru ucidere din culpă.
Conform informațiilor obținute de noi, autobuzul Transurb implicat în accidentul de vineri seară este unul vechi, cu peste 1 milion de kilometri la bord.
Autobuzul este marca DAF Commander (poreclit Castravete de șoferii Transurb – vezi foto) an de fabricație 2003, adus gata obosit din Olanda în Galați cu kilometrajul dat peste cap.
Din informațiile noastre, a fost demarată o anchetă internă la Transurb Galați cu privire la acest eveniment rutier.
Autobuzul va fi suspus unei expertize tehnice pentru a se constata dacă șoferul a avut dreptate când a susținut că a rămas fără frâne în trafic, dacă autobuzul a suferit defecțiuni sau dacă la mijloc este vorba de o eroare umană (a șoferului).
Noi o să urmărim subiectul și o să solicităm de luni încolo informații oficiale de la Transurb Galați în legătură cu acest incident rutier, să aflăm ce anume s-a întâmplat.
Dar, din informațiile noastre, nu este pentru prima dată când autobuzele vechi care aparțin Transurb Galați au probleme grave pe trasee și devin adevărate pericole pentru ceilalți participanți la trafic.
Vom reveni.