Primarul Pucheanu nu mai suflă o vorbă despre fabrica de baterii auto, de 1,4 miliarde de euro, deși acum 2-3 luni spunea că merge cam o dată la două săptămâni la București pentru a pune presiune pe Guvern să aloce mai repede ajutorul de stat „marilor” investitori belgieni de la ABEE.
Adversarii politici ar trebui să îl toace mărunt pe Pucheanu în campania electorală cu această promisiune neonorată, căci el s-a erijat, anul trecut, în făuritorul investiției privind fabrica de baterii auto de la Galați, care între timp a murit subit.
Primarul Pucheanu nu pierde însă vremea. Ce dacă belgienii nu au mai făcut fabrica de baterii auto la Galați și au plecat să deschidă una identică în Bulgaria, după cum am scris în Alternativa – Jurnalism fără mogul?
Important este ca gălățenii să creadă că Pucheanu lucrează pentru ei și că aduce Galațiul pe noi culmi ale civilizației și progresului.
Iar minciunile bine camuflate trebuie să înlocuiască cu succes realizările concrete, palpabile.
De exemplu, zilele trecute, primarul Pucheanu a afirmat că aduce 10 tramvaie noi la Galați. Bine, termenul a fost la plural, adică „aducem”, referindu-se, desigur, la el și la echipa lui din Primăria Galați.
Când auzi pe cineva că spune că „aduce” ceva, te gândești, logic, că acțiunea se petrece la timpul prezent. Că el aduce acel lucru chiar în timp ce discută cu tine. Și că lucrul cu pricina urmează să sosească din clipă în clipă sau, poftim, în cel mult 1-2 zile, dacă face mai mult pe drum.
Această deducție logică nu funcționează însă și în cazul primarului Ionuț Pucheanu. Și spunem asta pentru că acele 10 tramvaie noi pe care Pucheanu a spus, zilele trecute, că le aduce în Galați vor sosi, de fapt, peste 19 luni (în cel mai fericit caz).
Pucheanu doar a semnat contractul de achiziție, în luna ianuarie 2024, după care s-a apucat să scrie pe contul său de Facebook: „Aducem tramvaie noi la Galați”. Corect era să fi spus că urmează să aducă tramvaie la Galați, nu că aduce.
În sfârșit, ideea este că, potrivit contractului semnat de Pucheanu cu Astra Vagoane Călători SA Arad, cele 10 garnituri noi de tramvai, model Autentic (vezi foto), în valoare de 80 de milioane de lei (fără TVA), vor fi livrate cel mai devreme peste 19 luni, adică peste 1 an și 7 luni, în august 2025.
Dacă însă furnizorul de la Arad va avea din nou probleme cu livrarea în timp util a comenzilor, așa cum s-a întâmplat, de exemplu, în anul 2020, când tramvaiele nu au ajuns la termen la Cluj-Napoca și Oradea, s-ar putea ca garniturile promise de Pucheanu să ajungă la Galați în 2026.
Și stați că dacă tramvaiele nu vor veni cu întârziere, adică va dura mai mult de 19 luni până la livrare, o să mai treacă ceva timp până vor circula pe trasele din oraș, știută fiind lentoarea Transurb când vine vorba să miște un capăt de ață.