Când Transurb cară aer politic infect, e normal să scape pârțuri scârboase

In ClientiCaptivi, Local

Motto: „PMP-istul Cristache a vrut bătăturică Transurb via PSD Nica, dar ALDE Dima n-a păpat ochișor viceprimar de la Picu &PSD”.

De o vreme (de când algoritmul politic a dat societățile publice pe mâna politrucilor de la partide) se simte că Transurb a plecat pe drumul fără întoarcere pe care au luat-o la vremea lor Apaterm, Loconfort, Drumuri și Poduri, Citadina98, Parcul Industrial, Consproiect, Calorgal. Toate aceste societăți au avut directori cu voie de la PSD și toate au fost hăcuite pe viu pentru ca din cadavrele lor să se hrănească mormanele de viermi politici. N-o fi imaginea cea mai nimerită, dar e potrivită cu viermuiala actuală de la Transurb. Este momentul ca până nu este prea târziu din nou, să mai șușotim niște chestii socoteli de pe la munca de partid de la Transurb, societate publică luată la tocat/falimentat de oamenii partidului ALDE Dima.

Primele șușoteli le-a băgat în plenul ultimei ședințe de CL chiar agentul PMP de mesaje bine țintite

Oana Iurescu. A fost încă o etapă a campaniei de imagine de opozanți ai PSD, care – ce coincidență! – a devenit erectă și (in)explicabilă imediat după ce motto-ul de sus și-a făcut loc cu coatele în mentalul leneș și comod al poporului, degrabă plătitor de taxe și iute făcător de cozi la facilitățile/pomana Transurb.

Într-o redare aproximativă, consilierul local PMP Oana Iurescu a cerut să vorbească consiliului local , la finalul ședinței extraordinare. A spus că mai nimic nu e bun la Transurb. Doar Partidul hotărăște ce se face acolo. Autobuzele vin rar –deh, uzură grea!, convențiile au probleme, nu ajung la timp, încet, dar sigur, firme private controlate tot de oamenii ALDE se insinuează în rețeaua curselor convenție și fac bani în locul Transurb, muncitorii și șoferii sunt concediați, salariile nu se mai dau la timp, dar se angajează mereu la TESA – coincidență, oameni trimiși pe filiera Partidului – deși organigrama nu a fost încă modificată și aprobată în CL. ALDE a cerut cumpărări de autobuze SH, deși în consiliu am aprobat cumpărarea de autobuze noi, se preferă cele vechi, ce se strică cere mai mulți bani pentru anumiți intermediari de partid… Oana Iurescu a cerut convocarea directorului Cadinoiu la comisii pentru a explica dezastrul Transurb, sau, dacă nu, să-și dea demisia.

Eeee, până aici, când aude de Cadinoiu, Picu pune mâna pe microfon și face laudațio, la naiba!: „Avem un director bun, credeți că facem bine dacă cerem demiterea în Consiliul Local!?”

A sărit la interes și arțăgoasa consilieră PSD Marcela Costea, care a invocat absența de pe ordinea de zi a ședinței extraordinare, a punctului „diverse”, deci a discuta/dezbate starea Transurb e un abuz. „Nu sunt lucruri concrete, nu e de față nici Primarul, deci este inoportun să discutăm…”

Dacă e 13 ianuarie, Transurb face reforme fundamentale – mută sediul administrativ de pe strada Basarabiei nr.4 la Autobaza de pe bulevardul George Coșbuc nr. 252

Conform comunicatului semnat de directorul Cadinoiu, decizia a fost luată cu scopul de a îmbunătăți activitatea societății, să fie  toți angajații Transurb în locul în care se organizează activitățile specifice, pentru îmbunătățirea comunicării în cadrul societății și cu persoanele/organizațiile din exterior, să crească performanțele economice, din nevoia de a reduce cheltuielile administrative, în condițiile în care „sediul de pe strada Basarabiei nu este încălzit în urma închiderii sistemului centralizat de termoficare, iar achiziționarea unei centrale termice presupune o investiție foarte mare.” Se mai spune la comunicat că prioritățile companiei sunt modernizarea parcului auto și îmbunătățirea condițiilor de muncă ale salariaților și că sediul de pe strada Basarabiei va fi predat Primăriei Galați.

 

Despre modernizare și îmbunătățire va fi mult de scris. Tocmai a fost „oportun” ratată finanțarea europeană a autobuzelor noi (cine cere oportun o demisie la Primărie -să fie a  Nicoletei Manole, de la Guvernanță Corporativă, să fie a directorului Fonduri UE, Costel Hanță?). Cât privește mutarea sediului: se vorbește deja că ALDE are planuri mari cu sediul de pe Basarabiei, e numai bun pentru o închiriere de succes, deși nici pentru un sediu de partid nu e chiar rău.

Și acum o frază cheie: „Vor urma și alți pași, dacă vom avea liniștea necesară și sprijinul administrației publice locale, care să conducă la eficientizarea companiei în așa fel încât să reușim să asigurăm gălățenilor ceea ce merită: un transport public civilizat.”

Așa cum a mai spus și am mai scris, Onuț Atanasiu vede și el cam mult putregai politic la Transurb

A ieșit cu o replică consilierul PNL Onuț Atanasiu: „Serviciile oferite de Transurb sunt departe de a-i mulțumi pe gălățeni!”. Febra cozilor pentru abonamente subvenționate a lovit în elevi, deci a fost nevoie de intervenții ca elevii să-și ia în prelungiri legitimația de transport.: Pe lângă baza tehnică extrem de veche, una pe care primarul Ionuț Pucheanu se pregătește să o suplimenteze cu o nouă achiziție de autobuze scoase din uz în parcurile occidentale, am aflat și că flota nou achiziționată de troleibuze nu poate fi utilizată la întreaga capacitate din cauza stării tehnice precare a rețelei de alimentare electrică, în special la extremitățile acestei (zona Domnească – Parc CFR). Totuși, există o estimare potrivit căreia putem încărca rețeaua cu un număr suplimentar de trei troleibuze care să opereze pe o rută mai scurtă decât cea normală”.

Pe 15 ianuarie era să fie oleacă de grevă la Transurb, dar negocierile pentru una pe bune sunt pe drum

De o vreme, cei de la sindicatul Transurb (doar șoferi și vatmani, cei de la TESA au sindicatul la Partid) au trimis către atoateștiutorul Primar Puke înștiințări despre dezastrul în care se află parcul de transport şi efectivul de lucrători pe traseu și la mentenanță. Practica „orelor suplimentare” devine din excepție, regulă. Tot mai mulți dintre șoferii existenți sunt chemați să facă ore suplimentare. Este ilogica de tip ALDE Dima, să încarci personalul cu ore suplimentare și să concediezi din această categorie de personal, deja în deficit. Deja se lucrează la noua organigramă. Ies din schema 28 de posturi de șoferi, vatmani și tehnicieni de la mentenanță și intră pe salarii de parazitat fondul de salariu (prin cotizații 30-50% către partid) 15 posturi de inspectori, directori, consilieri pentru comunicare, șefi servicii și alte posturi la TESA. Toate aceste lipitori bugetare vor suge salarii de la 4000 de lei în sus, la care se adaugă sporuri și prime și tichete.

Șoferii continua să iasă pe traseu cu mașini defecte, pentru că altfel nu sunt pontați, muncesc în frig pentru că nu funcţionează sistemul de încălzire al autobuzelor/tramvaielor, nu realizează regimul orar lunar din cauza lipsei maşinilor, nu se respectă diagrama de transport a Primăriei pentru că nu mai este cu ce. Sunt de acum notorii achizițiile la plesneală de mijloace de transport SH, cu 700-900 mii de km, vechi de 10-14 ani, dar și cacialmaua cu autobuzele noi MAZ, cumpărate în 2008 de Dumitru Nicolae, cu grave deficiențe tehnice (vezi incendiul la motor sau explozia unei butelii de aer comprimat din plafon, cazuri mușamalizate cu zel de obedienții de partid de la Transurb).

Evident, documentele privind achizițiile de combustibil, energie și materiale sunt secret major, doar la Partid sunt cunoscute. Este adevărat că directorii sunt cetățeni cu drepturi și ei, au voie să facă politică, dar Cadinoiu înrolat silit la ALDE Dima poate să fie mai presus de Legea 467/2006, care le dă dreptul sindicaliștilor să aibă informații despre mersul contractării de servicii scumpe și proaste?

 

Cumplit de impertinent, Primarul Puke a motivat reducerea de diagrame de transport cu o chestie de intelect de cartier: „se transportă mult aer!”

Cheltuielile Transurb cresc, încasările scad, cursele de convenție duduie pentru privații cu SH-uri mai iefine decât la Transurb și cu aviz de ALDE (firmele private au preluat 80% din cursele convenție către Șantierul Naval Damen și Combinatul Arcelor Mittal și ALDE Dima tace mâlc), nu peste mult timp se va ieși pe traseu doar cu tramvaie și troleibuze (dacă firul de contact montat înainte de 89 mai ține) și dacă va mai fi traseu de tramvai sau dacă reabilitarea traseului Spital Copii-Bariera Traian nu va dura exact cât le trebuie tramvaielor „conservate” să fie scoase la casare. E luată în calculele și varianta „fără tramvaie!”, deoarece administrația Puke va avea o strălucită idee: să înlocuim transportul pe linia de tramvai cu autobuze SH… private. Urraaaa! Hai, marș la vot, și nu uitați, doar PSD vă dă!

 

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu