Vizibil depășit de chinul apărării unei instuții atât de lovite de scandaluri și neîncredere, comisarul șef Bogdan Carp s-a arătat vizibil deranjat de comentariile care uneori exagerează gravitatea accidentelor. Mai ales că acum există posibilitatea ca evenimentele să treacă pragul local de vizibilitate.
Pornind de la accidentarea mamei cu doi copii, petrecută la începutul lunii ianuarie pe o trecere de pietoni de pe Oțelarilor, comisarul s-a oțărât la comentatorii care și-au manifestat peocuparea pentru starea victimelor. Amănunte vedeți în secvența video de la finalul articolului.
Deși accidentul s-a soldat cu cel puțin o persoană în stare de inconștiență, întinsă pe asfalt și la un moment dat acoperită cu folie de cei de la SMURD (lucru care ce altceva decât deces putea sugera?), Bogdan Carp minimalizează traumele victimelor: „nu au suferit leziuni grave, o fractură unul dintre ei (copii, n.n.), dar s-a refăcut”. Or, în toată presa s-a relatat că mama a suferit un traumatism cerebral, dar și fractură de bazin.
„Însă” (ca să folosim un ticăit verbal drag comisarului), dacă ai o fractură logică la nivel de ansamblu, ce să te mai sensibilizeze suferințele unor bieți cetățeni condamnați fără vină la spitalizare…
Mai mult, Carp – căruia impozitele cetățenilor i-au dublat efectiv salariul net în doar patru ani (2.500 lunar în 2012, 5.100 în 2016) – nu s-a arătat îngrijorat de faptul că, de șase ani de când e șef la Rutiera gălățeană, un trafic aglomerat dar relativ disciplinat a ajuns o junglă în care suntem care pe care.
Pe el îl macină că „un accident în urma căruia se nasc comentarii și vizualizări ale unei filmuleț poate fi preluat la nivel național”. Și văd șefii de la București cât e de competent și au motiv să-l schimbe ca să-și pună alt pretendent. Și, dacă nu mai ești șef la Rutieră, nici pe la Personal n-ar mai fi atâta trecere pentru vreun transfer, nici la Universitate n-ar mai fi rost de activitate didactică, să salute lumea cașcheta de dom’ profesor…
De fapt, mediatizarea incontrolabilă pare a fi singura problemă a șefului de la Rutieră, un carierist care a trecut și pe la Poliția de Frontieră, Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul IPJ Galaţi, iar apoi șef la Biroul Drumuri Naţionale din cadrul IPJ Galați. Nicidecum faptul că, de exemplu, de când s-a dat în folosință Oțelarilor în varianta modernizată, poliția rutieră nu a făcut absolut nimic pentru a limita numărul accidentelor.
Poliția condusă de Carp nu a impus Primăriei instalarea vreunui semafor, n-a impus vreun prag limitator de viteză, n-a reușit îndepărtarea mașinilor parcate sub „Oprirea interzisă” înaintea trecerilor de pietoni. Și nici măcar nu a reușit să observe că indicatoarele montate pe vremea lui Stan erau la sfertul dimensiunii din standarde, până nu i-am spus-o noi.
(Sursa foto: Facebook, Grupul Șoferilor din Galați)