Că despre inconștiență nici nu are rost să vorbim, măcar dacă avea semnalizările puse pe avarii, cum ne-au obișnuit mașinile de intervenție inscripționate ale firmelor de pază gălățene.
Era mic copil polițistul despre care am scris aici, pe Alternativa – Jurnalism fără mogul, cum conducea de parcă ar fi avut permisul luat în Ucraina, la Suceava sau Pitești.
Stați să vedeți cum se conduce o mașină ai cărei ocupanți s-au alăturat intervenției unei firme de pază la o sală de jocuri din Micro 21.
La ce stil de abordare a traficului au, zici că au luat lecții chiar de la șoferul lui Bode, ministrul care obișnuiește să doarmă pe banchetele din spate ale mașinilor SPP când acestea depășesc peste linia continuă la 100 km/h+.
Joia trecută, pe la 4 și 25 după-amiază, fac la stânga pe Oțelarilor, pe lângă casinoul Lisboa, venind de pe Laminoriștilor.
S-a făcut o „breșă” în traficul de pe banda 2 fiindcă au început pietonii să traverseze strada pe la trecerea de pietoni de la intersecția Oțelarilor cu strada de pe care veneam eu, respectiv cu Victor Vâlcovici.
Oricum, fiindcă nu-mi place să mă abat de la reguli și nici să trebuiască să accelerez brusc, gonit de cei din spate când pleacă de la trecerea de pietoni, am luat-o mai întâi pe banda 1.
Aceasta era oricum liberă, fiind blocată mai sus de cei care opresc aiurea, în preajma trecerii de pietoni, să-și ia covrigi.
Și încep să mă asigur în oglindă, să văd dacă au plecat cei de la trecerea de pietoni în trombă sau pot să mă mut și eu liniștit pe banda 2, că urmau alți parcați pe 1, mai departe.
Noroc că m-am asigurat cu atenție!
Gonind pe linia de tramvai, din urmă, dinspre strada Stadionului și Cavoul Roman vine unul care-i depășește pe cei de banda 2 și pare că nu se mai poate opri.
Vezi în filmul de mai jos cum mi-a luat fața.
Ideea este că nu sunt la prima experiență de acest gen, dar măcar ceilalți pe care i-am mai întâlnit, de-a lungul timpului, făcând tot felul de curse nebune în trafic erau inscripționați și aveau avariile aprinse.
De aceea m-am luat după el să văd unde oprește. Și a parcat ca mai jos.
Pe Legea 333/2003, poliția supervizează direct activitatea firmelor de pază, nu? Pe străzi avem camere de supraveghere și înregistrările se păstrează niște zeci de zile bune, cel puțin așa ne asigură autoritățile locale.
Că poate modificăm Codul Rutier și trecem lângă
„autovehiculele aparținând poliției, jandarmeriei, poliției de frontieră, serviciului de ambulanță sau medicină legală, protecției civile, Ministerului Apărării care însoțesc coloane militare, unităților speciale ale Serviciului Român de Informații și ale Serviciului de Protecție și Pază, Administrației Naționale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiției, precum și autovehiculele de serviciu ale procurorilor criminaliști din Ministerul Public, atunci când se deplasează în acțiuni de intervenție sau în misiuni care au caracter de urgență”
și mașinile firmelor de pază cu avariile pornite când intervin la o bătaie cu jetoane, o tăiere cu cărți de joc, un tir cu bile de ruletă sau, pur și simplu, când se scapă agenții pe ei și trebuie să viziteze urgent baia casinoului.
Și poate-i introducem și în categoria pensionarilor speciali, măcar să știm o treabă.
Serios acum, eu sper ca acest articol și imaginile de mai jos să fie un semnal că s-a cam depășit o limită și traficul gălățean poate ar trebui sancționat cât mai des. Cu probe video din partea cetățenilor măcar dacă poliția se face că nu vede.