Belgienii de la ABEE au abandonat „fabrica de baterii” de la Galați și anunță că vor să deschidă o fabrică identică în Bulgaria. Investiția este de 1,1 miliarde de euro și va fi gata în următorii 5 ani. Administrația Pucheanu nu mai scoate niciun cuvânt despre fabrica de baterii auto de la Galați

In Actual, Economic, Local

Despre mult mediatizatul proiect privind fabrica de baterii auto de la Galați, pe care administrația Pucheanu îl dădea ca și inaugurat, nu se mai aude nimic de luni de zile. În schimb, investitorii belgieni de la ABEE, care au promis fabrica de baterii de la Galați, au anunțat că vor să deschidă o fabrică identică în Bulgaria, valoarea inverstiției fiind de 1,1 miliarde de euro.

Producătorul belgian de baterii ABEE (Avesta Battery & Energy Engineering) intenționează să investească 1,1 miliarde de euro în trei unități din Bulgaria (o fabrică de baterii litiu-ion, un centru de cercetare și dezvoltare și o instalație de reciclare) care vor genera aproximativ 1.200 de noi locuri de muncă, conform ziarului Brussels Times (vezi foto mai jos).

Fabrica se va numi „BulgaPower” și, în prima fază, va produce anual 10 gigawați de baterii solid-state, urmând ca producția să fie dublată dacă totul va decurge conform planului inițial.

Capacitatea de procesare a fost estimată la 50.000 de tone de baterii/an, ceea ce va face ca fabrica din Bulgaria să devină cea mai mare de acest gen din Balcani. Firma belgiană a precizat că fabrica de baterii auto din Bulgaria va deveni în întregime operațională, în următorii 5 ani.

Investitorii belgieni de la ABEE au anunțat că viitoarea unitate de producție va fi amplasată în orașul Stara Zagora, din centrul Bulgariei.

Centrul de cercetare va fi deschis la Plovdiv, al doilea oraș ca mărime din Bulgaria, în timp ce uzina de reciclare va fi construită în Burgas, un oraș de coastă la Marea Neagră.

Fabrica de baterii auto promisă la Galați a murit din fașă

Să ne aducem aminte însă cum administrația Pucheanu și PSD-iștii din Galați se lăudau, în iunie 2023 (vezi foto deschidere), că, cităm, „vom avea la Galați o fabrică de baterii auto”, în valoare de 1,4 miliarde de euro, care va duce la crearea a nu mai puțin de 8.000 de locuri de muncă.

„Fabrică de baterii pentru mașinile electrice la Galați. Orașul nostru a devenit tot mai atractiv pentru investitori. Vom avea la Galați o fabrică de baterii pentru mașinile electrice, o investiție de 1,4 miliarde de euro, care va genera în final circa 8.000 de locuri de muncă. Este vorba despre cea mai mare investiție în domeniu din România, pe care o va realiza compania belgiană Avesta Battery and Energy Engineering (ABEE).

Nu a fost ușor să aducem acest proiect la Galați pentru că a trebuit să îndeplinim mai multe cereri, iar orașul nostru și întreaga comunitate din sud-estul României vor avea foarte mult de câștigat. Galațiul este pe harta economică a regiunii, fiind tot mai aproape de obiectivele sale, acelea de a fi ca o poartă strategică în estul Uniunii Europene.

Am reprezentat astăzi (27 iunie 2023 – n.red.) comunitatea gălățeană, la Ninove, în Belgia, la evenimentul oficial de anunțarea a investiției. Le mulțumesc reprezentanților companiei ABEE, oficialilor belgieni și români, domnului europarlamentar Dan Nica și domnului consilier de stat Florin Spătaru. În acest fel, Galațiul devine un reper important în domeniul fabricării bateriilor electrice la nivel internațional”,

anunța, triumfător, primarul Ionuț Pucheanu, în iunie 2023, pe contul său de Facebook (vezi foto mai jos).

Iată-ne ajunși aproape de sfârșitul lunii ianuarie 2024, iar veștile despre fabrica de baterii de la Galați sunt inexistente. Proiectul pare să fi fost abandonat atât de investitorii belgieni, cât și de autoritățile din România (Guvern, Primăria Galați).

Primarul Pucheanu, cel care în luna octombrie 2023 spunea că merge o dată la două săptămâni la București pentru a convinge Guvernul să îi sprijine pe investitorii belgieni de la ABEE, acum se face că plouă și postează poze artistice cu promoroacă, de pe Faleza Dunării.

Belgienii, care inițial au spus că sunt solvabili și că au fonduri de investiții serioase în spate, au schimbat brusc macazul și au solicitat un ajutor de stat de 800 de milioane de euro, adică 2/3 din valoarea investiției totale, pentru a se apuca de treabă la Galați.


Îți place ce și cum scriem? Atunci donează o sumă de bani (în lei) în contul de mai jos al Asociației ALO și susține publicația faramogul.ro

RO 62 BREL 0002 0014 6866 0100


Și cum Guvernul României nu avea de unde să dea atâția bani, „marea” fabrică de baterii auto de la Galați a murit din fașă.

În schimb, iată că firma belgiană ABEE promite acum o fabrică aproape identică în Bulgaria. Ne încearcă o senzație de deja-vu, cu aceiași oameni de afaceri belgieni pozând alături de autorități locale din Bulgaria și de premierul Bulgariei. Belgienii au promis din nou investiții majore, de peste 1 miliard de euro, capacități mari de producție și aproximativ 1200 de locuri de muncă.

Parcă ați mai mai văzut filmul ăsta cu naivi (ca să nu zicem proști), nu-i așa? S-a turnat astă-vară, la Galați, când administrația mincinoasă Pucheanu mai avea un pic și spunea că mâine-poimâine se vor putea depune CV-uri la noua fabrică de baterii auto.

Sursa foto deschidere: Facebook/Ionuț Pucheanu


Urmărește faramogul.ro și pe Google News


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să ne ajuți să continuăm, ne poți face o donație dând click și AICI. Sau poți da click mai jos, spre contul de Patreon al ALTERNATIVA – Jurnalism Fără Mogul. Mulțumim!

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu