Mai exact, s-au putut marca trecerile de pietoni, s-au putut porni semafoarele, reface sensurile pe Anghel Saligny între Basarabiei și Tecuci și acum intersecția funcționează civilizat. Deci, se poate dacă le batem obrazul insistent…
Vă amintiți când am scris aici, pe ALTERNATIVA – Jurnalism fără mogul, despre traficul haotic de la intersecția străzilor Anghel Saligny și Basarabiei? Am pus și un video acum aproape o lună, să se vadă și în birourile Primăriei cum se chinuie gălățenii să se miște prin orașul blocat de incompetența administrației PSD.
Iată însă că critica noastră nu a fost degeaba și, dată fiind și campania preelectorală, lucrurile s-au putut urni din loc.
Chiar dacă nu au fost în stare să mute o mașină ca să vopsească marcajul dintr-un capăt într-altul al străzii, cei de la Primărie au pornit totuși semafoarele și pietonii nu mai trebuie să se mai strecoare printre mașini cu ochii aruncați în toate părțile.
Bine, unii nici acum nu s-au obișnuit că semafoarele funcționează și roșu înseamnă „stai și așteaptă”…
Segmentul de stradă Anghel Saligny dintre Basarabiei și Tecuci a fost organizat cu câte un sens de fiecare parte a parcării unde obișnuiesc să-și aștepte clienții, tradițional, taximetriștii de marfă.
Doar că, la capătul dinspre Tecuci, indicatorul „sens interzis” a fost pus într-o poziție retrasă, care îl face greu vizibil.
De aceea, în opinia noastră, ar trebui prelungit trotuarul să cuprindă și accesul pietonal de pe marginea străzii Tecuci, iar indicatorul să fie amplasat vizibil, în colțul de trotuar nou creat.
Am făcut și un desen mai jos, să priceapă și geniile din Primărie despre ce vorbim.
Iar dovada că e așa cum spunem și unii chiar nu-și dau seama cum s-au schimbat sensurile în locul respectiv stă în ipostazele de mai jos, surprinse în cele 15 minute cât ne-am documentat la fața locului.
Pe de altă parte, nici marcajele nu prea ajută la orientare fiindcă au fost refăcute în grabă, direct peste cele vechi. Deși norma spune că întîi se dă cu gri sau negru peste cele vechi și abia apoi se vopsesc cele noi, nu?
Nici măcar profesioniștii care trec toată ziua pe acolo – cum sunt, de exemplu, șoferii Transurb – nu par să înțeleagă exact cum se folosește preselectarea benzilor, când trebuie s-o ia la stâng, de pe Asachi pe Tecuci.
Așadar, se vede treaba că pe birocrații Primăriei, plătiți pe la comisii precum cea de siguranța traficului și cu sume peste dublul pe economie, trebuie să-i tragi serios de mânecă să-și facă treaba.
De pe vremea lui Marius Stan stătea intersecția asta cu semafoarele stinse, fără marcaje pietonale și, în general, prost organizată. A fost nevoie să le batem nițel obrazul subordonaților lui Pucheanu ca să se pună ordine.
În ciuda faptului că fix pe colțul intersecției dintre Anghel Saligny și Basarabiei se află marele garaj Ecosal organizat în singurul fost hangar rămas nedemolat.
Garaj pe care probabil primarul nu l-a vizitat în viața lui, nici când era director la Ecosal…
Dar dacă asta este soluția, ca niște jurnaliști dintr-un ONG să tragă de mânecă edilii să-și facă treaba, noi vom insista pe ea. Dar cu sprijinul dvs., al cititorilor.
Vă așteptăm așadar sugestiile de alte intersecții și situații din trafic care sunt evident aiurea și pot fi lesne îndreptate. Scrieți-ne fie în comentarii, la acest articol, fie pe adresa alternativajfm@gmail.com sau pe pagina noastră de Facebook. Iar noi mergem acolo și documentăm situația, tragem concluziile și, cât putem, indicăm soluții. Și menționăm și cititorul care ne-a atenționat, dacă dorește.
Să-i facem de râs, să se știe cum merge treaba pe bani publici în Galați. Edilii încasează cu vârf și îndesat, iar plătitorii se roagă de ei să-și facă treaba…