Anul vizitelor de reprezentare a municipiului Galați în exterior, în Europa, a continuat în mai 2017 cu vizita unei delegații a Primăriei Galați la „atelierele Skoda”, pentru a descifra anumite aspecte tehnice și de producție pentru troleibuze și autobuze electrice. Au stat trei zile la Plzen primarul Ionuț Pucheanu, managerul Marius Humelnicu și directorul Direcției Financiar Contabilitate, Rodica Câmpeanu. Cei trei s-au întâlnit cu Primarul din Plzen, cu conducerea companiei de transport din Plzen și au discutat cu șefii unor companii din Grupul Skoda, ce se ocupă de producția de tramvaie, dar și de mentenanța și reparații la tramvaie, autobuze și troleibuze.
pentru a obține pentru Galați o pojghiță subțire de oraș european, deși este din ce în ce mai de undeva din Ucraina.
Între 18-20 august, Pucheanu a făcut o deplasare la Duisburg, în Germania, pentru a participa la evenimentul „Port Gala Duisburger Hafen AG”, adică în traducere – să facem niște discuții despre posibilitatea de a dezvolta relații de colaborare între porturile fluviale. Era cam pe vreme când se filma la ProTv filmul documentar „Un fluviu de prostie”, unde Ionuț Pucheanu era actor, unul cabotin, care nu avea habar că vasele de croazieră nu pot opri în orașul lui, pentru că un alt „specialist” în probleme de navigație pe Dunăre a dat aprobare pentru construcția unui terminal de pasageri la care nu pot acosta navele de croazieră (mai înalte și prea mari pentru un terminal atât de idiot proiectat și construit, culmea!, pe bani veniți din Europa. Oraș de edili țicniți, trafic de pasageri ca la imbecili – adică imposibil de angajat un flux turistic producător de venituri.
au mai făcut o plimbare de trei zile (17-19 octombie 2017) la Budapesta, unde s-au băgat la făcut strategie UE pentru Dunăre (SUERD). Ce s-a discutat, ce s-a coordonat, ce a fost trecut în programul investițional al Galaților pentru următorul cincinal, e un secret păstrat în birourile Primăriei Pucheanu.
Aproape sigur nu vom afla nimic, plimbărica pare să fie încă un bif pe lista activităților de turism de administrație, mai ales că are și acoperire legală.
În fond, a fost doar o „Zi a participării dunărene”. Nici despre această participare nu s-a vorbit /prezentat detalii în vreo ieșire publică a primarului Pucheanu. În așteptarea acestor explicații și deconturi responsabile, Dunărea de Galați curge printre cheuri în paragină, buruieni și epave (inclusiv cu scop turistic – alimentație publică) și e un fel de fantomă, strecurându-se tiptil printre ruinele fostului, gloriosului și emblematicului Port Galați.
Ne bazăm afirmația pe mărimea delegației trimisă cu o cheltuială considerabilă la Budapesta, în octombrie 2017. În timp ce Ionuț Pucheanu și Marius Humelnicu deschideau căi nebănuite în turismul de administrație, toată Direcția de Proiecte și Finanțări Europene trăgea la rame în cursa de protocoale intense, de la proiectul lansat în martie în Bulgaria – „Dezvoltarea regională a transportului către o regiune multiport cu acces transnațional, etc.” , activitate cuplată cu al 6-lea „Forum Anual al Strategiei pentru Regiunea Dunării”.
Timp de patru zile (15-19 octombrie 2017) team-ul DPFE de Galați compus din directorul Costel Hanță, consilierul superior Irina Isac, managerul de calitate inspector Carmen Ana Ariton Bejan și managerul de proiect Ovidiu Costea a lucrat cu înverșunarea caracteristică pentru ridicarea Galaților – de la nivelul de municipiu uitat de guvernările centriste la cel de municipiu abandonat/jefuit și de clientela pesedistă.
în opisul cu mersul în deplasare de reprezentare, în doru lelii de administrație. Tonul radical ne vine chiar de la Primarul Ionuț Pucheanu, care a primit comanda de la Partid să debaraseze/să elibereze o funcție cu salariu baban, pentru clienții care tropăie de nerăbdare să se bage la munca la stat. Dar asta este altă strategie de analizat puțin mai târziu, în pregătirea campaniei electorale, declanșată de PSD încă din iunie 2016.
Acum, doar câteva rânduri de final, despre ce a produs în călătoria de lucru aproape demisul director Silviu Bacalum. Generic, a comis o mărgică smart city de Barcelona.
Mai precis, Bacalum a fost trimis la patru zile de inițiere în SF-ul municipal.
Nu studiu de fezabilitate, ci science fiction, pentru că temele de dezbateri propuse sunt adevărate SF-uri pentru Galați, cu eticheta Smart City Expo World Congress: noi și performante soluții pentru eficientizarea resurselor orașelor în domenii precum parcări inteligente, iluminat inteligent, gestionarea inteligentă a deșeurilor, monitorizarea aerului, siguranța cetățenilor, stații de încărcare auto electrice, transport urban prin bike sharing, gestionarea inteligentă a traficului, transport public eficient.
Oare nu ne dăunează atâta exces de eficient și inteligent?