Subiectul construirii Aeroportului Galați-Brăila a fost din nou reîncălzit, astăzi, de parlamentarii PSD Galați, care nu realizează că devin penibili atunci când susțin că tocmai au obținut un nou sprijin, o nouă finanțare de la Guvern.
Atât timp cât aceste finanțări acordate parcă în bătaie de joc sunt nesemnificative prin comparație cu costurile pe care îl presupune construirea aeroportului (aproximativ 500 de milioane de euro), orice discuție despre așa-zisul sprijin venit de la Guvern și lobby-ul făcut de cei 4 parlamentari PSD Galați devine inutilă.
Senatorul PSD Galați, Marius Humelnicu, a postat astăzi (joi, 6 februarie 2025) o poză pe contul său de Facebook, alături de ceilalalți trei colegi parlamentari ai lui: Marius „Ciasuri” Mărgărit, Viorica Sandu (zisă tanti Viorica de la Piețe), și Bogdan Ciucă (fost aghiotant al tov. Eugen Durbacă) – vezi foto mai jos.
În mesajul care însoțește poza de mai sus, senatorul Marius Humelnicu se laudă că:
„Finanțarea obținută de parlamentarii PSD gălățeni pentru realizarea Aeroportului International Galati-Braila este de 3.250.000 de lei”.
Suma este atât de mică încât nici nu ar merita amintită, ea fiind un soi de frecție la un picior de lemn.
Voi vă dați seama cât de mult a decăzut Galațiul dacă a ajuns să creadă că niște măscărici ca Ciasuri Mărgărit și tanti Viorica de la Piețe vor face aeroport internațional în zona Galați-Brăila?
Păi ăștia doi abia sunt în stare să facă o omletă, iar voi vreți să facă un aeroport?
Finanțarea de 600.000 de euro pentru tot anul 2025 ajunge probabil doar pentru întocmirea a 2-3 hârtii care să fie adăugate la „studiile” alea multe care au tot fost făcute în cadrul proiectului Aeroportului Galați-Brăila și care zac de ani de zile într-un sertar.
Costurile cu Aeroportul Galați-Brăila sunt estimate la 500 de milioane de euro, iar pentru acest proiect nu a existat și nu există nici în acest moment finanțare.
Nu se știe exact de unde anume vor veni banii pentru Aeroportul Galați-Brăila.
Cum UE nu mai finanțează de mai bine de 10 ani construirea de aeroporturi, iar Guvernul României a dat clar de înțeles că nu poate susține financiar un proiect de asemenea anvergură, înseamnă că aeroportul va fi construit fix la Sf. Așteaptă.