Aeroportul Galați – Brăila și fabrica de baterii pentru mașini electrice, două investiții cu care autoritățile locale din Galați s-au tot lăudat, pot fi considerate cele mai mari minciuni ale anului 2023. Ambele investiții sunt încremenite în proiect, fără sursă de finanțare pentru a putea fi realizate, iar autoritățile locale sau centrale (PSD și PNL) nu își asumă responsabilitatea pentru aceste eșecuri.
Proiectul Aeroportului Galați – Brăila ar fi trebuit să prindă viteză în 2023. Altfel spus, 2023 trebuia să fie anul în care gălățenii să simtă că proiectul aeroportului nu este doar o altă gogoașă electorală, ci reprezintă un proiect viabil, cu șanse certe de reușită.
Din păcate, nu a fost deloc așa.
La finalul anului 2022, o asociere formată din 17 firme/entități economice a câștigat licitația pentru a face proiectul de fezabilitate pentru Aeroportul Galați – Brăila, proiect pentru care CJ Galați, CJ Brăila și Guvernul României trebuie să plătească suma de 36,5 milioane de lei (aproximativ 7,3 milioane de euro).
O parte din acești bani a fost alocată în 2023, însă concluziile proiectului de fezabilitate nu au fost încă prezentate public, deși termenul de finalizare era luna septembrie, termen prelungit până în decembrie.
Am ajuns la sfârșitul lunii decembrie 2023 și de vreo două luni încoace constatăm că nimeni nu a mai spus vreo vorbă despre stadiul în care se află mult promisul Aeroport Galați – Brăila.
Îți place cum scriem? Atunci donează o sumă de bani (în lei) în contul de mai jos al Asociației ALO și susține publicația faramogul.ro
RO 62 BREL 0002 0014 6866 0100
Nu știe nimeni cât praf s-a ales de acel studiu de fezabilitate și dacă mai sunt sau nu șanse să se construiască aeroportul.
Mai grav este că autoritățile locale (primarul Pucheanu, președintele Fotea) și cele centrale nu au precizat nici acum de unde vor veni banii pentru construcția aeroportului.
În acest moment, Aeroportul Galați – Brăila, cu tot studiul lui de fezabilitate, nu are sursă de finanțare, adică nu se știe din ce bani va fi făcut.
Guvernul României se dă prea sărac pentru a suporta o astfel de investiție (vezi articolul mai jos).
Guvernul a tăiat Aeroportul Galați – Brăila de pe lista proiectelor care vor primi finanțare din bani publici, în anul 2024. Proiectul aeroportului ar putea fi înghețat pe termen nelimitat
Uniunea Europeană (UE) nu mai finanțează de mult construcția de aeroporturi, deci este exclusă o finanțare europeană, chiar dacă proiectul aeroportului a cuprins și transportul cargo.
Iar CJ Galați și CJ Brăila nu au buget să construiască singuri un aeroport de la zero într-un timp rezonabil. Da, în 25 de ani l-ar putea construi din bugetul propriu, dar atunci s-ar putea să nu mai aibă nimeni nevoie de un aeroport, pentru că tocmai s-a implementat teleportarea.
Fabrica de baterii din Galați, un alt eșec răsunător în 2023
Presa de partid și de stat, plătită din bani publici, era plină în luna martie 2023 de articole care anunțau deschiderea unei fabrici de baterii pentru mașinile electrice, la Galați.
Erau titluri mari în presă care anunțau deschiderea iminentă a acestei fabrici de baterii.
Unii gălățeani se și gândeau deja că va veni bunăstarea peste ei, că belgienii ăia aduși de la Bruxelles de mincinosul Dan Nica (groparul Galațiului) ca să pozeze în Galați chiar vor pune două paie cruce pentru a ridica această fabrică.
Acum suntem în decembrie 2023, la 9 luni distanță de când alde Pucheanu, Nica și toată presa plătită din bani publici pe filieră PSD Galați anunțau marea fabrică de baterii. Dar nimeni nu spune că acest proiect cu privire la construirea unei fabrici de baterii la Galați îmbracă deja hainele unui imens eșec.
Motivul este că investitorii belgieni așteaptă un ajutor de vreo 800 de milioane de euro din partea statului român, lucru pe care ei nu l-au specificat clar atunci când au anunțat că vor să facă această fabrică la Galați.
Ei au spus inițial că se descurcă pe cont propriu, că au bănci solvabile care le vor da credite pentru a construi fabrica de baterii de la Galați.
Iată că acele bănci străine au dispărut din ecuația finanțării și toată presiunea pentru deschiderea acestei fabrici de baterii a fost mutată pe statul român care, prin diverse scheme de finanțare, ar trebui să le dea 800 de milioane de euro investitorilor belgieni ca să deschidă fabrica de baterii de la Galați.
S-a pus cruce și fabricii de baterii din Galați, dar autoritățile locale evită subiectul, nu vor să își asocieze imaginea cu o asemenea țeapă economică pentru Galați.
2 commentsOn Aeroportul Galați – Brăila și „fabrica de baterii” de 1,4 miliarde de euro, țepele anului 2023 la Galați. Aceste două mega investiții anunțate cu mare pompă au fost trecute pe linie moartă fără ca vreun politician să își asume răspunderea
Politicieni, mâncători de rahat, de muuult rahat, care nu doresc altceva decât puterea, iar în acest fel să își asigure „imunitatea”, protecția autorităților locale încât ei și „sponsorii” lor să își desfășoare ilegalitățile cu protecția celor care ar trebui să vegheze la buna aplicare a legilor. TOȚI niște mizerabili: fotea, pucheanu și toată camarila lor !
In Spania, dupa aderarea la UE,s-au construit aproximativ 40 de aeruporturi. In cativa ani au ramas functionale Mai Putin de zece. Motivul, nu erai rentabile pentru companiile aeriene. Daca ai aeroport la Bucuresti, ce pasageri sa Mai ai din zona gl-br.