Aeroportul Galați-Brăila, 6 ani de minciuni sfruntate și promisiuni deșarte. „Aeroportul va prelua din identitatea orașului, prin amenajarea unei zone de promenadă asemănătoare cu Faleza Dunării din Galați. În câțiva ani poate să ajungă al treilea aeroport al țării după București și Cluj”

In Actual, ImpoziTaxe, Local

Timp de 6 ani, din 2019 până în 2025, autoritățile locale din Galați au mințit cu nerușinare în legătură cu construirea Aeroportului Galați-Brăila. Acest proiect estimat la 500 de milioane de euro nu a beneficiat niciodată de finanțare, dar cu toate astea președintele CJ Galați, primarul Galațiului și șeful PSD Galați au insistat să prezinte machete peste machete și să promită și luna de pe cer, ca și cum construirea aeroportului ar fi fost rezolvată în proporție de 100%.

În data de 19 mai 2019, fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc (PSD), președintele CJ Galați, Costel Fotea, și europarlamentarul PSD, Dan Nica, întindeau o hartă pe capota unui Duster guvernamental și arătau cu degetul unde anume va fi construit Aeroportul Galați-Brăila (vezi foto mai jos).

Dan Nica (cu cămașă albă), ministrul Răzvan Cuc (în negru, cu microfonul TV Galați în față) și Costel Fotea (primul din dreapta), pe imașul din Braniștea, în data de 19 mai 2019. Sursa foto: Viața liberă

Acest eveniment epocal a fost urmat de o conferință de presă ținută la fața locului, pe un câmp din comuna Braniștea, în care fostul ministru Cuc a promis că aeroportul va primi finanțare de la Guvern în baza unor studii de oportunitate și trafic realizate de autoritățile județene.

„Este un proiect fezabil (construirea aeroportului – n.red.) pentru fondurile de dezvoltare și de investiții. Avem Fondul de Dezvoltare și Investiții. Se va face o modificare legislativă ca să poată fi introduse și aeroporturile.

Deci, acest aeroport (Aeroportul Galați-Brăila – n.red.) va putea fi finanțat prin Fondul de Dezvoltare.

Dumneavoastră (autoritățile locale din Galați și Brăila – n.red.) trebuie să demarați studiul de fezabilitate și ulterior să demarați proiectarea și execuția. Săptămâna viitoare sau cel târziu peste două săptămâni vom introduce modificările în ședința de Guvern”,

a declarat ministrul Răzvan Cuc, la Galați, pe 19 mai 2019, potrivit HotNews.

Evident, aceste modificări nu au fost introduse niciodată în vreo ședință de Guvern, iar finanțarea promisă prin Fondul de Dezvoltare și Investiții a picat încă de a doua zi după declarațiile făcute de ministrul Cuc, pe câmpul din Braniștea.

Președintele Consiliului Județean (CJ) Galați, Costel Fotea (PSD), a plusat susținând că, potrivit studiilor pe care le-a făcut, aeroportul din Galați ar putea deveni al treilea din țară ca număr de călători.

„CJ Galați a făcut un studiu de oportunitate și un studiu de trafic, iar rezultatele arată cam așa: aici este cel mai bun loc pentru că este aproape de cale ferată, avem 18 km până la transportul pe apă și, bineînțeles, suntem aproape de Centura Mare a Galațiului.

Până la Brăila sunt 25 km, până la Vrancea sunt 60 de km, până la Vaslui sunt 80 de km, pe o arie de 150 de km sunt 3,9 milioane de locuitori, de aceea este oportun.

Din studiu a reieșit că zona are circa 800.000 de călători pe an: agenții economici care transportă persoane de la Galați la București și înapoi, persoane care merg la aeroport.

Șantierul Naval Damen are peste 7.000 de călătorii pe an la aeroport, Navromul are peste 4.000 de călătorii, Universitatea Dunărea de Jos, peste 14.000.

Din calcule a reieșit că aeroportul din Galați este de nivelul Iașului și al Timișoarei.

În câțiva ani poate să ajungă al treilea aeroport al țării după București și Cluj pentru că în studiu de oportunitate nu s-au luat în calcul Vrancea și agenții economici din Brăila”,

a declarat președintele CJ Galați, Costel Fotea.

Anii au trecut, iar minciunile referitoare la construirea Aeroportului Galați-Brăila au trecut la un nivel superior.


Fără Mogul are nevoie de sprijinul vostru. Donați o sumă de bani (în lei) în contul de mai jos al Asociației ALO și susțineți publicația faramogul.ro

RO 62 BREL 0002 0014 6866 0100


CJ Galați a făcut machete peste machete din care reieșea cât de minunat va fi Aeroportul Galați-Brăila.

Nimeni nu vorbea însă despre faptul că aeroportul tot nu are finanțare, că nu s-a identificat sursa banilor pentru construirea aeroportului.

Astfel, într-o altă conferință de presă, președintele CJ Galați, Costel Fotea, a prezentat o machetă cu exteriorul Aeroportului Galați-Brăila.

Evident, priveliștea era superbă.

Frumoasă, modernă, aerisită, că doar nu i-a durut mâna pe graficieni să realizeze un exterior cât mai ofertant, care să îi dea pe spate pe cei care încă mai credeau în construirea Aeroportului Galați-Brăila.

Ziarele și televiziunile locale din Galați, care încasează bani de la CJ Galați pentru a promova acțiunile și declarațiile președintelui Costel Fotea, au alocat spații largi machetelor și au lăudat „pașii importanți” făcuți în cadrul acestui proiect.

Niciun ziar sau televiziune nu a spus însă că nu s-au găsit bani pentru construirea aeroportului (500 de milioane de euro) nici la 4-5 ani după celebra conferință de presă a ministrului Răzvan Cuc ținută pe imașul din Braniștea.

În presă era un întreg delir, peste tot vedeai știri pozitive despre progresele înregistrate în construirea Aeroportului Galați-Brăila.

S-a ajuns până într-acolo încât să se spună că exteriorul aeroportului va cuprinde și o zonă de promenadă asemănătoare cu cea de pe Faleza Dunării din Galați – vezi foto deschidere.

„Aeroportul va prelua din identitatea orașului (Galați – n.red.), prin amenajarea unei zone de promenadă asemănătoare cu Faleza Dunării din Galați.

Practic, va fi construit după un concept ecologic, cu multă vegetație pe fațade și la interior, și cu tehnologii de ultimă generație, pentru un consum redus și emisii poluante cât mai scăzute.

Totodată, va fi singurul aeroport din România cu un spațiu expozițional, în care pasagerii vor putea admira diferite expoziții și vor putea participa la o multitudine de evenimente culturale”,

a scris ziarul Adevărul de Galați, în data de 26 aprilie 2024.

În afară de Fără Mogul, nimeni din presa locală nu a scris că Aeroportul Galați-Brăila nu are finanțare și că este o prostie să prezinți machete și alte desene pe asfalt, din moment ce nu se știe de unde vor fi luați cei 500 de milioane de euro pentru realizarea acestui proiect.

Între timp, s-a pus cruce construirii aeroportului de la Galați, din moment ce, în ultimii doi ani (2024 și 2025), Guvernul României nu a alocat nici măcar un leu pentru ca studiile aferente acestui proiect să poată continua.

Dar, deși proiectul este ca și îmbălsămat, o să vedeți că alde Fotea, Dan Nica și Pucheanu vor continua să îi păcălească pe gălățeni că „totul este în grafic” în ceea ce privește construirea Aeroportului Galați-Brăila.

Sursa foto deschidere: Facebook/Costel Fotea


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să ne ajuți să continuăm, ne poți face o donație dând click și AICI. Sau poți da click mai jos, spre contul de Patreon al ALTERNATIVA – Jurnalism Fără Mogul. Mulțumim!

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu