Aceleași tramvaie vechi de 35 de ani și fără aer condiționat, pe liniile modernizate de pe b-dul G. Coșbuc. Transurb Galați ar trebui să lase gratuite călătoriile pe traseul 39 unde circulă astfel de „sicrie”

Administrația Pucheanu a anunțat astăzi (marți, 1 august 2023) cu mare mândrie în glas că tramvaiele vor putea circula și pe b-dul G. Coșbuc, proaspăt modernizat, până la Cimitirul Evreiesc. Primăria Galați nu a precizat însă că pe aceste trasee vor fi repartizate aceleași tramvaie antice și de demult, vechi de 35 de ani și fără aer condiționat, care fac viața călătorilor un calvar.

Tramvaiele alea vechi, care au fost aduse din Olanda în Galați în anul 2007, pentru că olandezii au renunțat la ele, sunt încă bune pentru călătorii gălățeni.

Cel puțin asta este concluzia la care a ajuns administrația Pucheanu, și anume că niște tramvaie fabricate în 1987-1988, care au circulat în Olanda timp de 20 de ani și alți 15 ani în Galați, pot fi menținute în comntinuare pe trasee.

Și nu pe orice trasee, ci pe unele proaspăt modernizate cum sunt cele de pe  b-dul G. Coșbuc, de la Patinoar către Cimitirul Evreiesc (Israelit).

„Începând de astăzi (marți, 1 august 2023 – n.red.) tramvaiele care asigură traseul numărul 39 au reintrat în circulație pe Bulevardul G. Coșbuc. Iată și noi imagini cu străzile Siderurgiștilor, 1 Decembrie 1918, T. Vuia, H. Coandă și G. Coșbuc!”,

a anunțat primarul Ionuț Pucheanu pe contul său de Facebook, ocazie cu care a postat și câteva poze cu garniturile de tramvai care vor circula inclusiv pe modernizata arteră G. Coșbuc (vezi foto deschidere).

În poza de mai sus puteți vedea o astfel de granitură de tramvai, model ZGT 6, despre care nu poți să nu te întrebi cum de mai rezistă pe șine și nu se dezintegrează după primii 3-4 metri 🙂

Observăm că garnitura a fost vopsită fix în culorile tramvaielor noi venite în urmă cu doi ani de la Astra Arad. Probabil ca să le confunde lumea când le vede de la distanță.

Chiar că merită apreciați gălățenii care se vor încumeta să circule cu astfel de tramvaie, în special pe traseul 39 (Micro 20 – Patinoar – Cimitirul Evreiesc), pentru că nu e ușor să parcurgi o asemenea distanță considerabilă, fără aer condiționat la aproape 40 de grade Celsius și care scârțâie din toate încheieturile.

Asta e, dacă Transurb SA deține monopolul pe transportul public din municipiul Galați, unii gălățeni nu au alternativă și sunt nevoiți să circule în astfel de condiții grele.

Prețul biletului (2,5 lei călătoria) cu o astfel de garnitură veche este însă la fel ca pe celelalte mijloace de transport în comun unde se dă drumul la aer condiționat măcar din când în când, mai exact atunci când călătorii fac scandal și se iau la ceartă cu șoferul/vatmanul.

Și cum abonamentele Transurb Galați nu mai pot fi achiziționate în funcție de traseu ci doar de numărul de călătorii (portofelul electronic), este aproape imposibilă o reducere a tarifului călătoriei pe linia 39, acolo unde există astfel de garnituri de tramvai.

Foarte bine!

Atunci corect ar fi ca pe traseul 39 și pe alte linii ale Transurb unde mai circulă astfel de „sicrie” fără aer condiționat (denumite impropriu tramvaie) călătoria să fie gratuită, pentru că nu este vina gălățenilor că Primăria Galați nu este în stare să doteze la timp și corespuzător parcul auto al Transurb.


Urmărește faramogul.ro și pe Google News


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să ne ajuți să continuăm, ne poți face o donație dând click AICI. Sau poți da click mai jos, spre contul de Patreon al ALTERNATIVA – Jurnalism Fără Mogul. Mulțumim!

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Exit mobile version