Înainte de a fi depistat de vreun control de rutină sau observat pe vreuna din multitudinea de camere de supraveghere ce funcționează degeaba pe stâlpii Galațiului, un șofer de ocazie, fără permis și băut, a reușit să avarieze alte trei mașini, iar pe a sa să o așeze fix pe calea de tramvai aflată în construcție pe bulevardul Traian Vuia.
Așa cum vă arăta și colegul Iulian Grosu în articolul precedent, în Galați se circulă parcă la voia întâmplării, cu mințile în buzunar, în portbagaj sau oriunde altundeva, dar nu la volan.
Incidentul de sâmbătă, 4 decembrie, a avut loc chiar la o trecere de pietoni de pe strada Traian, vizavi de sediul Jandarmeriei. Bine că nu era niciun trecător prin zonă. Și nici în stația de autobuz pe care șoferul lipsit parcă de orice instinct de conservare „a ras-o” cu mult peste 100 de km/h înainte de a se încolăci mortal într-un stâlp.
Tot în preajma unei treceri de pietoni s-a întâmplat și accidentul ce face subiectul acestui articol, petrecut în seara următoare, de 5 decembrie, în jurul orei 10.
Mai exact, chiar înainte de o trecere improvizată, cu o pasarelă dar fără indicatoare de semnalizare. În schimb, cu doi stâlpi de iluminat stinși fix deasupra, strategic parcă, cam la jumătatea distanței dintre intersecțiile bd. Traian Vuia cu bulevardele Milcov și Henri Coandă, la intersecția cu strada Camil Ressu.
Precizăm asta ca să nu avem discuții mai apoi, dacă se întâmplă vreo nenorocire, că n-au știut autoritățile, că nu le-a spus nimeni…
Venind dinspre bd. Milcov, șoferul BMW-ului s-a dus glonț peste contrasens direct într-o Toyota nouă-nouță parcată regulamentar, pe care a împins-o ca în brânză topită cu tot cu bordura proaspăt construită pe bani europeni de firmele de casă ale Primăriei.
Mai mult, Mercedesul istoric din fața Toyotei a fost și el avariat bine în partea din spate, fiind la rându-i împins peste un alt autoturism, căruia i-a provocat avarii minore la bara de protecție posterioară.
BMW-ul seria 5 a ricoșat apoi în răsucire de 180 de grade și s-a oprit tocmai peste șinele de tramvai în construcție, aflate pe centrul bulevardului.
În postarea de anunțare a accidentului de pe Grupul Șoferilor din Galați, se sugerează că șoferul vinovat ar fi pierdut controlul mașinii din cauza vremii și a tracțiunii spate.
Pe de altă parte, este imposibil ca cineva să piardă ceva ce nu deține. Adică controlul autovehiculului, fie el și cu tracțiune spate, pe ceață, dar pe asfalt totuși uscat…
Adică ce control ar mai fi putut avea cineva despre care trei surse ne-au confirmat că era băut – una dintre ele avansându-ne și valoarea de 0.45 la mie alcoolemie în aerul expirat – și, mai grav, nici nu deține permis de conducere?!
Poate doar controlul oricărei conștiințe și chiar și parțial al instinctului de conservare să-l fi pierdut, la fel ca șoferul vitezoman care a plătit cu viața în seara precedentă. Dar asta s-a întâmplat cu ceva timp înainte de a se urca la volan și a-și aduce propria mașină, dar și alte trei autovehicule în halul în care se poate vedea în imaginile următoare.
Și mai grav este însă faptul că, dincolo de avarierea propriei mașini și pe ale unor proprietari nevinovați, șoferul inconștient se pare că a rănit și un pasager, aflat pe locul din dreapta sa. Drept pentru care, la fața locului se făceau măsurători intense, specifice procedurilor de investigare a accidentelor soldate cu victime.
Detalii, câte s-au putut vedea în bezna ce caracterizează bd. Traian Vuia de aproape doi ani de zile, puteți observa în filmul de mai jos.