Poliția Galați încă lucrează la dinamica accidentului rutier mortal care s-a produs duminică, 5 mai 2024, în prima zi de Paști, pe Faleza Galați (vezi articolul mai jos).
Din primele cercetări reiese clar vinovăția șoferului de pe mașina marca Mercedes, care a întors direct de pe banda 1 pe celălalt sens de mers, încălcând linia dublă continuă, dar rămâne de stabilit și cu ce viteză circula motociclistul (polițist în cadrul IPJ Galați) care a murit în urma acestui accident rutier.
Poliția Galați susține că motociclistul nu a frânat înainte de impact.
Dar de ce nu a frânat? Avea viteză mare, care i-a anihilat instinctul de supraviețuire de a frâna în fața pericolului? Sau s-a trezit cu mașina în față și nu a mai avut timp să reacționeze.
„Nu au existat urme de frânare, așa că nu ai cum să stabilești viteza. Dar, având în vedere că tocmai trecuse de trecerea de la Parcul Viva, unde este alveola pentru încetinire, nu știm ce mare viteză ar fi putut prinde. Practic, șoferul care se afla cu auto pe banda 1 a virat la 90 de grade pentru a întoarce, iar colegul cu motocicleta a intrat în lateral stânga. Și la 50 sau 60 km/h, mai ales pe motocicletă, când te lovești de ceva, ca de un zid, devine fatal”,
ne-a transmis Ciprian Stoica, purtător de cuvânt al Inspectoratului de Poliție al Județului (IPJ) Galați.
O motocicletă bună poate ajunge la 100 km/h în 3-4 secunde.
De la Parcul Viva până la locul producerii accidentului sunt aproximativ 250 de metri.
Filmările de pe camerele de luat vederi, dacă ele există în zonă, ar putea face lumină în acest caz pentru că s-ar putea vedea dacă motociclistul a mers sau nu cu viteză, dacă a turat excesiv motorul sau a avut o conduită preventivă în trafic.
Se naște întrebarea: cum se face că un motociclist, un sportiv experimentat, nici măcar nu a apucat să apese frâna, să lase o minimă urmă pe asfalt semn că a văzut un obstacol în fața sa?
Din imagini se observă faptul că motociclistul a izbit mașina undeva la mijloc, ceea ce înseamnă că Mercedesul era deja perpendicular pe sensul de mers.
Asta înseamnă că șoferul mașinii chiar a încercat să întoarcă pe linia dubla continuă, direct de pe banda 1, o manevră interzisă de Codul Rutier.
Dar ancheta Poliției ar trebui să stabilească și dacă motociclistul era echipat regulamentar (cască moto, geacă, combinezon, genunchere moto etc.) în momentul producerii tragicului accident de pe Faleza Galați.
Poliția Galați a mai precizat că rezultalele toxicologice în cazul motociclistului vor putea fi aflate în cel mult 30 de zile.