Presa a dat alerta de impostură în funcția de director la Calorgal încă din etapa de preselecție a unui client politic. Urca atât de sus un joker al parvenitismului și oportunismului în funcția publică. Este vorba de Marian Alexandru, client cu vocație de traseist politic, cățărat mai întâi la PPDD, apoi la UNPR, luat la valorificat de PSD, proaspăt exclus din Uniunea Națională a Lichidatorilor – pentru incompetență și duplicitate, trădător de excelență a stăpânului Marius Stan, client politic apărat cu îndârjire de Primarul Ionuț Pucheanu cu fraza de istorie a ciocoismului și lichelismului: „Dacă ar fi după competență, nici unul dintre noi nu am fi aici!”. După toate regulile profesionale, chiar și după regulile de bun simț atrofiate, ca cele de la PSD, MA nu putea fi admis în funcția de director al unei societăți publice. Degeaba – planul era pornit deja, directorul chitit și nimerit să distrugă sistemul public de termoficare al Municipiului Galați urma să fie neapărat Marian Alexandru, poreclit de prietenii apropiați (de ex. Gheorghe Dumitru) „Măscăriciul”.
Pentru că va fi director până la sfârșit (sfârșitul Calorgal), contributorii la bugetul public cer curmarea suferințelor, din cauză de parazitare grosolană a veniturilor municipale, adică demiterea urgentă a lui Marian Alexandru și a grupului lui de lipitori bugetare de la Calorgal
Către Primăria Municipiului Galați, în atenția dlui Primar Ionuț Pucheanu
Subsemnatul Dumitru Gheorghe, domiciliat în str.Dr. Alexandru Carnebel, nr… din municipiul Galați, identificat prin CI Seria GL nr…, în calitate de cetățean al municipiului Galați, plătitor de taxe și impozite, din care o mare parte din ele sunt alocate către SC Carolgal SA Galați, vă solicit schimbarea din funcție a numitului Marian Alexandru din calitatea sa de Director General al SC Carolgal SA Galați, din următoarele considerente:
În calitatea sa de practician în insolvență la SC Dumony SRL Galați, la Autogara Dumitru SRL Galați și la alte firme în insolvență, a avut un management catastrofal și s-a aflat în stare de incompatibilitate, motiv pentru care a fost sesizată Instanța Locală de Disciplină (IDL) a UNPIR – Filiala Galați.
Instanța Locală de Disciplină prin DECIZIA DISCIPLINARĂ din data de 24.09.2014, în dosarele nr.1/2014 si 2/2014, cu majoritate de voturi a decis: „în baza disp.art. 99 din Statut va sancționa cu excluderea definitivă din Uniune, însoțită de pierderea calității de practician în inslovență pentru săvârșirea faptei prevăzute de art.99, pct.18 de practicianul în insolvență Marian Alexandru, membru al UNPIR-Filiala Galați”.
Numitul Marian Alexandru a Contestat DECIZIA DISCIPLINARĂ, dar Instanța Sperioară de Disciplină (ISD) a UNPIR, prin Decizia nr. 60 din data de 05.06.2014 respinge contestația formulată de CII Marian Alexandru. În data de 21.12.2015, numitul Marian Alexandru, prin SCA DELEANU & GRIGOREACU atacă Decizia nr.60 la Curtea de Apel București, cerând anularea actului administrativ. Instanța respinge cererea de chemare în judecată formulată de reclamantul CII Marian Alexandru, ca tardiv formulată.
Decizia 1378/2016 22.01.2016 a ramas definitiva prin nerecurare, numitul Marian Alexandru a fost RADIAT din tabloul UNPIR.
Cum să interpretăm, dle Primar, deviațiile de la spiritul și litera legii în cazul lui Marian Alexandru?
Vă reamintesc pasajele de lege care vă cer să fiți autoritatea care lucrează în interesul cetățeanului din Municipiul Galați.
Articolul 13/legea 188/1999
(1) Categoria funcționarilor publici de conducere cuprinde persoanele numite în una dintre următoarele funcții publice:
director general si director general adjunct din aparatul autorităților administrative autonome, al ministerelor și al celorlalte organe de specialitate ale administrației publice centrale, precum și în funcțiile publice specifice asimilate acestora;
Articolul 54/Legea 188/1999
Poate ocupa o funcție publică persoana care îndeplinește următoarele condiții:
i) nu a fost destituită dintr-o funcție publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
Ultima remarcă: Un raport al Curții de Conturi despre cum s-a făcut numirea directorilor la Calorgal, spune că „n-au fost respectate dispoziţiile OUG109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice şi au fost numite persoane, fără a fi respectate de către Consiliul de administraţie condiţiile legale de selecţie şi obligativitatea încheierii contractelor de mandat”. Anunțul de selecție a directorilor n-a fost publicat nici măcar pe pagina de internet a Calorgal iar despre obligaţia legală de a prezenta Consiliului de administraţie, în termen de cel mult 90 de zile de la data numirii, un plan de management care să cuprindă strategia de conducere pentru atingerea obiectivelor şi criteriilor de performanţă, n-a auzit nimeni.