Rezultatele măsurilor luate pe bani grei de către autorități: un trafic sălbatic, cu mașini răsturnate

In Actual, Local, TraficChin

Unul din obiectivele investiției de aproape 5 milioane de euro băgați în conturile firmei UTI pentru „unda verde” a fost ameliorarea condițiilor de trafic.

Pe lângă fluidizarea prin corelarea semafoarelor, camerele de supraveghere urmau să ajute la disciplinare.

Or, în loc de camere de pe care să se poată ușor depista inclusiv contravenienții și agresivii din trafic, s-au achiziționat niște bobârci mai proaste decât cele de pe laptopuri, din filmarea cărora abia înțelegi ce se întâmplă, darămite să mai și distingi detaliile, numerele de înmatriculare etc.

A se vedea cazul camerelor de pe Coșbuc colț cu Basarabiei de pe care se văd doar liniile de tramvai, fără semafoare, încât a fost nevoie de mai bine de o săptămână să se afle cine a trecut pe roșu, duba sau autoturismul, la accidentul de pe 18 octombrie anul trecut.

Iar când știi că aproape orice încălcare a legii te-ar putea urmări cu un proces-verbal datorită supravegherii video, parcă nu-ți mai vine să calci pedala până la fund și să nu ții cont de marcaje și indicatoare. Dar când neputința autorităților pare a fi la fel de mare ca dintotdeauna?…

Sat fără câini, atenție la bețivi

Mașina din imagini a ajuns sâmbătă, 20 ianuarie 2018, pe la ora 20.30, în poziția pe care o vedeți. Aceasta după ce șoferul a depășit mașinile aflate pe banda a treia pe strada Brăilei ori s-a încadrat greșit în banda respectivă, în apropierea intersecției cu strada Roșiori, venind dinspre Stirex. A „agățat” bordura scuarului străzii Brăilei, iar stâlpul semaforului, chit c-a picat la datorie, a definitivat treaba, așezând Golful pe plafon.

Interesant este că acum se susține că șoferul era singur în mașină. Deși acesta nu pare să aibă vreo zgârietură (după cât de vioi îl arată imaginile). Este posibil să mai fi fost și vreo pasageră în dreapta? Care apoi să fi refuzat ambulanța?

Unde a fost găsit șoferul? La locul accidentului sau la o distanță considerabilă, în vreun bar, casino, restaurant? Am vorbit cu un pretins martor care avea multe de spus și pe care, în afară de noi, am văzut că nu-l întreba nimeni nimic.

Iată de ce ne întrebăm dacă este posibil ca vreo altă mașină să-l fi luat pe șofer de la fața locului. Și, văzând că o altă mașină îi urmărește, să fi oprit și să-l fi lăsat pe șoferul Golfului unde a fost găsit?

Întrebăm și noi…

O mult prea generalizată și periculoasă obișnuință

Mai mult, deși șoferul a fost testat cu alcooscopul și avea 0,7 la mie în aerul expirat,  polițiștii păreau relativ liniștiți, ca și cum n-ar fi fost ceva neobișnuit. Deși asemenea evenimente ar trebui să pună pe jar instituțiile fiindcă pe direcția stâlpului pus palancă la pământ putea fi un pieton, de exemplu, lucrurile par să fi intrat într-o obișnuință la Galați.

Noi tare am vrea să vedem, de pe camerele de supraveghere filmul accidentului. Așa cum a fost făcut public și la accidentul de pe Coșbuc colț cu Basarabiei. Și ar fi interesant cam cum s-au desfășurat cercetările, dacă s-au căutat și audiat martori oculari, cam ce verificări s-au mai făcut și ce sancțiuni au fost aplicate.

Fiindcă așa poate ne vom da seama și chiar înțelege cum de unora pur și simplu nu le pasă – de lege, de forțele de ordine, de ceilalți cetățeni – și își permit să conducă prin Galați la limita letalului.

Dacă poliția rutieră are ceva de obiectat la procesul nostru verbal jurnalistic, ne poate trimite observațiile pe adresa redacției. Inclusiv niște explicații ar fi de bun-simț. Fiindcă noi le vom căuta oricum. Așa cum ar trebui să facă orice cetățean responsabil la fiecare din accidentele grave care au loc din ce în ce mai des în oraș.

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu