Un accident petrecut la intersecția străzii Brăilei cu Traian arată cât de periculoase pot fi investiții făcute la plesneală, doar ca să se cheltuie un purcoi de bani publici, dar fără rezultate clare, coerente și utile cetățenilor.
Semaforizarea de la intersecția amintită a fost modificată atunci când s-a implementat controversata „undă verde”. O afacere care are aparența unei dedicații financiare pentru firma UTI a lui Urdăreanu și care la Iași, de exemplu, s-a lăsat cu dosar penal greu aflat în plin traseu prin justiție.
Potrivit informaţiilor oficiale citate de presă, un taximetrist care se deplasa pe strada Prelungirea Traian dinspre Elice, în momentul în care a virat la stânga, nu a acordat prioritate unui grup de persoane care se angajase în traversarea străzii Brăilei pe marcajul pietonal. A lovit o femeie în vârstă de 69 de ani care, în urma impactului cu taxiul, s-a ales cu o fractură la picior, motiv pentru care a fost preluată de un echipaj SMURD şi transportată la spital.
Semaforizare „originală” cu girul poliției rutiere
Semaforizarea de la intersecția respectivă, dar și de la multe altele de pe traseul „undei verzi”, are o funcționare cel puțin ciudată. În momentul în care șoferii primesc verde pentru înainte, dar și pentru la stânga, inclusiv pietonii care traversează strada Brăilei, paralel cu strada Traian, pe partea dinspre Potcoava, au tot verde.
La fel, la intersecția străzii Nicolae Bălcescu cu strada Brăilei, când mașinile au verde, venind de pe Bălcescu, să facă stânga sau dreapta pe Brăilei, și pietonii care traversează Brăilei paralel cu Bălcescu au verde.
Iar situația se repetă, din câte știm noi, și la intersecția Oțelarilor cu Brăilei, Henri Coandă cu Traian Vuia etc. Ca să nu dea peste pietonii angajați în traversare regulamentară din punctul lor de vedere, adică pe verde la semaforul pietonal, șoferii aflați și ei în deplasare regulamentară pe verdele semaforului de autovehicule trebuie fie să fie atenți ȘI la semaforul pietonilor, fie să țină cont de niște lămpi aparent „inventate” de cei care au implementat „unda verde”.
Este vorba de niște lumini galbene, cu silueta unui pieton, care încep să clipească atunci când semaforul pietonilor se face verde. Pe lângă faptul că sunt de dimensiuni reduse și amplasate sub niște unghiuri discutabile, din câte știm noi, semnalele luminoase cu pricina NU apar în Codul Rutier. Sau poate ne lipsesc nouă niște pagini…
Mai mult, inclusiv logica dirijării traficului printr-o intersecție este viciată în cazul autovehiculelor. Adică, la intrarea în intersecție ești avertizat că ai verde (la dreapta și la stânga, de exemplu, venind de pe Bălcescu. Că înainte nu se poate…), iar, până ieși din intersecție, regula se schimbă, trebuind să acorzi prioritate pietonilor despre care nimic nu te-a avertizat la intrarea în intersecție că vor intersecta traseul pe care se deplasează mașina ta.
Cerem public – atât Primăriei, dar mai ales poliției rutiere – să prezinte explicații oficiale vizavi de logica după care s-a implementat dirijarea traficului în intersecțiile menționate și cele care mai au sistem asemănător. De asemenea, cerem ca explicațiile să fie dublate de baza legală pe care s-au aprobat asemenea soluții, după părerea noastră niște improvizații iresponsabile.
(Foto: pagina de Facebook a Grupului Șoferilor din Galați)