După ce a pus cruce sistemului centralizat de termoficare, obligându-i pe gălățeni să își monteze centrale termice pe gaz metan, primarul Ionuț Pucheanu (foto) a pus gând rău și transportului public în comun. Pucheanu nu dorește deloc să readucă autobuzele pe traseele desființate astă-vară, ci preferă mai degrabă varianta ca Primăria Galați (via Consiliul Local Galați) să dea bani de taxi oamenilor care locuiesc în zonele unde autobuzele, tramvaiele sau troleibuzele nu mai ajung deloc.
Primarul Ionuț Pucheanu a declarat astăzi (marți, 20 decembrie 2022) la Pro Lider FM că nu are rost să suplimenteze numărul de autobuze pe traseele Transurb Galați, chiar dacă în acest moment există destule intervale orare în timpul zilei când autobuzele, în loc să vină la fiecare 10 minute, vin la 20 de minute.
Pucheanu le transmite gălățenilor din banii cărora plătește anual subvenție la Transurb în cuantum de 11 milioane de euro că nu își permite să pună mai multe autobuze pe trasee, pentru că acestea ar circula mai mult goale iar cheltuielile ar fi foarte mari și nejustificate.
„Legat de transportul în comun am văzut discuții și într-o oarecare măsură oamenii au dreptate legat de timpii alocați între mijloacele de transport pe același traseu. Oamenii trebuie să înțeleagă, ei cred că se vor obișnui să aibe (corect se spune „să aibă”, nu „să aibe” – n.red.) o expectativă a timpului când ajunge autobuzul în stație, chiar dacă erau obișnuiți să vină la 10 minute și acum vine la un sfert de oră sau la 20 de minute. Oamenii trebuie să înțeleagă că, în afară de anumite perioade ale zilei, respectiv dimineața, preț de o oră, o oră și jumătate, și după-amiaza, când se întoarce lumea de la serviciu, aceste autobuze/tramvaie dacă le-am înmulți n-am face decât să cărăm vânt, pentru că dacă vă uitați la ora 10.00-11.00 nu mai e nimeni, dar acel autobuz trebuie să își facă traseul”,
a declarat primarul Ionuț Pucheanu, la Pro Lider FM.
Primarul Pucheanu a adăugat că autobuzele, tramvaiele și troleibuzele Transurb sunt aglomerate doar la orele de vârf, adică dimineața, când oamenii pleacă la serviciu, și după-amiaza, când lumea se întoarce de la muncă.
În restul zilei, susține primarul Pucheanu, deși cam bate vântul prin autobuze, șoferii Transurb nu pot fi trimiși acasă și rechemați cu 1-2 ore înainte de „vârful” de după-amiază, pentru că nu poate să își bată joc de șoferi.
Dar de gălățenii care îngheață în stații cu călătoria plătită în avans poate să își bată joc primarul Pucheanu?
Iată că da, primarul Pucheanu poate să își bată joc de călători, din moment ce nu se gândește nici măcar o secundă că gălățenii dependenți de transportul public în comun sunt condamnați să aștepte autobuzul care vine când vrea el.
„Există posibilitatea de a scoate de pe anumite trasee preț de o oră și jumătate niște mijloace de transport. Dar eu îl aduc pe șofer de acasă și îi spun „Domn’e, tu prestezi preț de oră jumate-două, după care… eu trebuie să te pontez pe tine… Pleci acasă, ce fac cu tine? Și mai vii mătăluță pe la ora 14.30-15.00, așa, că mai avem acolo un vârf”. Nu poți să îți bați joc de oameni, știind că e ziua lui liberă… domn’e, 4 ore, atâta vii, și ne auzim noi dacă mai avem nevoie de tine. Nu e corect…”,
a precizat primarul Ionuț Pucheanu.
Pucheanu s-a arătat deranjat de faptul că unii gălățeni îi reproșează că a desființat anumite trasee Transurb.
Și a argumentat primarul Pucheanu că autobuzele de pe traseele desființate deserveau cel mult 15 călători, așa că nu se justifica menținerea lor în diagrama operatorului Transurb Galați.
Pucheanu a venit cu o idee care, dacă va fi implementată în cele din urmă, în câțiva ani ar putea duce la desființarea Transurb.
Exact cum a înlocuit sistemul centralizat de termoficare cu centrale individuale pe gaz metan, pentru care Primăria Galați a alocat un ajutor infim de numai 3.000 de lei/apartament, tot așa s-ar putea ca, în timp, Transurb Galați să fie trasă pe dreapta iar locul său să fie luat de taxiuri.
Primarul Pucheanu a afirmat, la Pro Lider FM, că preferă să dea 5 lei sau 10 lei, cât costă o cursă de taxi, gălățenilor care locuiesc în zonele unde au fost desființate traseele de autobuz/tramvai.
Pucheanu nu a precizat însă de câte călătorii cu taxiul ar urma să beneficieze fiecare gălățean într-o lună.
Pare o variantă fantasmagorică acordarea de tichete din bani publici pentru curse cu taxiul, dar dacă primarul Pucheanu a avansat o astfel de soluție, înseamnă că are el ceva-ceva în cap.
„Aud: domn’e, dar de ce ați desființat traseul nu-știu-care? De ce? Pentru că traseul nu-știu-care se adresa pentru 15 oameni. Mai degrabă pun taxiuri pentru oamenii respectivi în a-i lua dimineață din anumite zone unde locuiesc ei. Pe un calcul economic e cu mult mai ok (cu taxiurile – n.red.) dacă am plăti 5 lei sau 10 lei, cât o fi o cursă de taxi, iese înmiit mai rentabil”,
a propus primarul Ionuț Pucheanu.
Încă o dată, primarul Pucheanu gândește păgubos.
Ca să facem o comparație, dacă Pucheanu ar fi doctor și ar veni un pacient la el cu mâna ruptă, în loc să i-o trateze, să îl facă bine pe bietul om, el ar propune să îi fie amputată mâna, pe principul: „Dacă te doare mâna, o tăiem, de ce să ne complicăm aiurea?”.
În loc să găsească soluții viabile pentru ca transportul public în comun din Galați să devină eficient, eventual să stopeze furtul generalizat de la Transurb, primarul Pucheanu pare că vrea să închidă Transurb și să pună taxiuri în loc, care să facă curse plătite din bani publici.
Urmărește articolele din faramogul.ro și pe Google News
One commentOn Pucheanu vrea să bage taxiuri pe traseele desființate ale Transurb, în loc să apeleze din nou la autobuze. „Prefer ca primăria să dea oamenilor 5-10 lei, cât costă o cursă de taxi, ar fi mult mai rentabil”
Nu doar ca nu merge cu transportul in comun, dar ne arata ca nici nu a mai mers de mult cu taxiul.
Ce taxiu vine pentru 5 lei ? O cursa normala nu mai este de mult 5-10 lei.
Si cum se poate aplica asa ceva ? Singura varianta prin care vad ca se poate aplica este prin rapoarte false si bani redirectionati de la buget catre patronii de taxiuri (scuze, dispecerat).
Alta este problema. Sunt autobuze care vin si la interval de mai bine de 40 min.
Tu ajungi in statie si cu 5 min mai devreme ca sa fii sigur si el defapt a trecut cu 10 min mai devreme.
Si dupa ne intrebam de ce transportam aer, pentru ca avem un transport care nu este eficient.
La tramvai ai perioade in care astepti foarte mult si dupa vine 7 si 39 la interval de 2 min.
Si iar, cel din spate merge mai mult gol (atunci cand tu trebuie sa mergi intre Micro 19 si General).
Ca sa nu mai vorbim de faptul ca statiile de tramvai si cele de autobuz in foarte multe situatii nu sunt in acelasi loc si nu le poti cupla pentru a ajunge in zone diferite de oras.