Cât ne-a costat premierul Florin Cîțu vineri, 10 septembrie, o zi în care nici măcar nu a fost la muncă | GALERIE FOTO

In Actual, National, NePriveste, Politruci&Traseiste

Premierul României, Florin Cîțu, nu s-a dus vineri la muncă. A fost plecat în interes personal, dar cu mașinile statului. Iată cât ne-a costat plimbarea sa.

Florin Cîțu, ajuns în nici cinci ani de apartenență la Partidul Național Liberal, din simplu membru, premier și astăzi candidat la șefia partidului, le pune în față românilor o notă de plată pe care puține popoare demne, civilizate sau măcar întregi la minte ar accepta să o plătească.

Și nu vorbim acum despre facturile energiei electrice și gazelor naturale, dublate sau chiar triplate, în condițiile în care firme la care statul român este acționar majoritar sau semnificativ produc 90% din energia electrică consumată de români, respectiv aproape 95% din gazele naturale vândute cetățenilor.

Vorbim pur și simplu despre deplasarea în interes propriu, de candidat la șefia PNL, a lui Florin Cîțu, care a mers la Iași și apoi la Galați ca să convingă activul esențial de partid – primari, membri ai comitetelor directoriale județene – de cât de bine le va fi lor cu un șef ca el în fruntea partidului, dar și prim-ministru cu o grămadă de bani pe mână.

Bugetul întregii Românii în fond.

Despre vizita lui Florin Cîțu la Galați v-a relatat ceva mai devreme colegul Iulian Grosu. Mai ales că eu trebuia să mă refac fizic și nervos după ce l-am așteptat două ore în picioare – invitat de peneliști fiind, nu venit de dragul lui Cîțu – pe premierul-aspirant la șefia PNL.

Care s-a ferit probabil să nu primească întrebări incomode de la Alternativa – Jurnalism fără mogul și a intrat tip-til, pe poarta din dos…

Află cum Premierul Florin Cîțu a venit la Galați în interes personal cu BMW-ul condus și păzit de SPP care costă peste 100.000 de euro. Nu s-a întâlnit cu nimeni din mediul de afaceri local

Iar ca să fie cât mai convingător, Florin Cîțu – care, după huiduielile de la Iași, a intrat la Galați, cum spuneam, precum pisicuțul, pe poarta din dos a Grădinii Botanice – și-a tras un alai mai mare decât predecesorul său la cârma Guvernului.

Ludovic Orban, bunăoară, când a venit la Galați în interes de partid, în primăvară, a venit cu un Audi A8 pe post de limuzină proprie, cu șofer, și un Volkswagen Touareg cu sepepiști.

Acum, alaiul lui Florin Cîțu a constat nu din două, ci din trei mașini de superlux, după cum urmează:

Un Audi A6 3.0 TFSI, penultima generație, de 333 CP cu tracțiune integrală, ca antemergător (vedeți lămpile stroboscopice albastre din grilă).

Un Volkswagen Touareg V6 3.0 TDI, penultima generație, de asemenea cu tracțiune integrală, de 262 CP, tot ca antemergător, cu sepepiști, vedeți și la aceasta lămpile stroboscopice albastre din grilă.

Limuzina proprie, cu șofer, un BMW 750 Li (deci varianta de protocol, lungită), generația curentă, X-drive (tracțiune integrală), cu motor V8 pe benzină, de 4,4 litri și 530 (!) CP.

Premierul cu cazier rutier, fără trei „tancuri” la poartă nu se poate ține pe picioare în politică

Dincolo de prețul lor de achiziție absolut sfidător pentru o șară unde un profesor nu câștigă nici cât ia un șomer ajutor social în Occident, să discutăm strict de consumurile la zi pe care le-a făcut premierul Cîțu într-o zi de nemuncă.

Aceste mașini cântăresc în jur între 1,8 și 2,3 t, deci în medie 2 tone în stare de mers fiecare. Iar la drum întins consumă 10-12 litri de combustibil la suta de kilometri în stil de pensionar ieșit cu familia la picnic.

În regim de forță, cu girofarurile pornite și goană printre fraierii plătitori de rovinietă pe drumuri, chipurile, publice (deci care ar trebui să fie gratuite în baza impozitelor), niciunul dintre aceste „tancuri” pe pneuri nu se lasă convins să ardă mai puțin de 14-15 litri/100 km, indiferent că vorbim de benzină sau motorină.

Distanța București – Iași = 400 km. Iași – Galați = 230 km. Galați – București = 250 km. Total 880 km, rotund 900 km. Ca să înglobăm și deplasările prin interiorul celor trei orașe.

La un 14-15 litri de combustibil/100 km de fiecare sufragerie pe roți, vin 400 de litri consumați rotund în total.

La un preț 6,7 lei/litru, 2.500 de lei. Doar combustibil.

Dacă adăugați și uzura (pneuri, ulei, plăcuțe de frână, alte consumabile, întreținere, spălat etc.) proporțională acestui drum, ajungeți lejer la un 3.500 de lei total consumuri la mașini pentru acest drum. Mai ales pentru astfel de modele, recunoscute ca fiind în topul cheltuielilor de service (piese plus manoperă), la limita către limuzine de ultralux gen Maybach, Bentley, Rolls Royce, Maseratti etc.

Cei trei șoferi (fără sepepiștii care să presupunem că oricum îl păzesc pe Cîțu zi și noapte și dacă doarme), la un venit de minim 7.000 de lei lunar net (deci vreo 12.000 de lei brut), ne-au costat azi vreo 2.000 de lei, incluzând diurnele.

Dacă mai punem la socoteală și combustibilul și timpul de muncă consumat de polițiștii care i-au ținut lui Cîțu calea deschisă prin diverse orașe pe unde a trecut, inclusiv Iașiul și Galațiul unde i-au asigurat intrarea și ieșirea printr-un trafic infernal, respectiv aglomerat, cred că mai putem adăuga lejer măcar 2-3 mii de lei.

Adică mai bine de două salarii lunare nete de profesor gradul I sau un salariu lunar de medic cu tot cu gărzi sau un salariu lunar de IT-ist programator la o firmă de prestigiu sau vreo opt pensii medii, aruncate pe drumurile lui Cîțu în interes personal, într-o singură zi!

Așadar, aproximativ 8.000 de lei pe zi doar ca să-și prezinte Florin Cîțu, premierul-candidat la șefia PNL, programul de azvârlit cu 10 miliarde de euro în primari și firmele lor de casă. Adică programul național pentru devalizarea României, marcă înregistrată de PSD-Dragnea, relansată de PNL-Cîțu.


Dacă vrei să sprijini financiar publicația Alternativa – Jurnalism fără mogul, o poți face dând click AICI. Sau mergi mai jos, spre contul nostru de Patreon, pentru donații. Mulțumim.

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu