„Stop raketismului fiscal!” strigă vestele galbene în Franța, „Jos Ciuma Roșie!” completează rezistenții români. Se internaționalizează Noua Revoluție în Noua Ordine Mondială globalistă? Se întâmplă chiar în acest moment, când francezii preferă smereniei în fața răstignirii lui Iisus pe cruce, răstignirea terorismul fiscal al regimului Macron
Citoyennes!
Construim viitorul împreună cu
Referendumul de inițiativă cetățenească-RIC în toate domeniile.
Legislativ, Eu propun o lege;
Revocatoriu, pentru o resetare a responsabilității politice;
Abrogatoriu, pentru supremația unei legi;
Constituant, pentru modificarea Constituției.
Este o utilitate a Democrației participative unde poporul este suveran și permite fiecărui cetățean să propună dezbaterii și abrogării o lege și chiar revocarea unei responsabilități politice.
Amintiți-vă! regăsiți-vă, reuniți-vă!
Etapa I: petiție lansată la inițiativa unuia sau mai multor cetățeni.
Etapa II: singura opțiune în legea în chestiune-declanșarea RIC.
Etapa III: perioadă de timp dedicată dezbaterilor în contradictoriu, mediată de o media imparțială în chestiunea RIC.
Etapa IV: aplicarea deciziei majoritare.
Ce este asta? Este conținutul unuia dintre manifestele distribuite de cetățenii-protestatatri din mișcarea „Gilets Jaunes”, cu care am dat nas în nas, rătăcind pe străzile din Nisa în ziua Învierii după calendarul catolic.
Suntem în Ziua Învierii după calendarul Paștelui ortodox, dar mesajele lansate chiar atunci când cetățenii ce ar fi trebuit să retrăiască momentele răstignirii lui Isus pe cruce, răstigneau terorismul fiscal al regimului Macron, sunt de acută actualitate.
Citind ce propune mișcarea vestelor galbene, am realizat că chiar și la mii de kilometri distanță și sute de ani de evoluție diferită a sistemelor sociale și la zeci de ani diferență de prosperitate economică, românul și francezul mediu au aceleași griji și angoase: la probleme de conduită și necesități și frămîntări echivalente, guvernele aplică experimente sociale frustrante și flagrante, și în România și în Franța.
Conexiuni între revolte la 2.000 km distanță
„Stop raketismului fiscal!” strigă vestele galbene, „Jos Ciuma Roșie!” adaugă rezistenții romîni. Se internaționalizează Noua Revoluție în Noua Ordine Mondială globalistă?
Iată câteva imagini de atmosferă de la marșul nr. 23 de la Nisa. Indiferent de previziuni și conjuncturi, mișcările de masă din România și din Franța, văzute succesiv, din stradă, la nivelul cetățeanului sincer, oferă altă imagine decât cea pompată de mass-media, indiferent de obediență și țară.
Imaginea etapei a 23-a a marșurilor „giletes jaunes” este diferită de cea coafată de televiziuni
În fapt, nu pentru că s-a mărit prețul la combustibil au ieșit oamenii în stradă, ci pentru că una s-a promis în campania electorală și altele sunt prioritățile guvernării Macron (ca în România); nu violența și anarhia este dominanta protestelor, ci profunzimea țintelor RIC urmărite (ca în România); nu protestatarii sunt turbulenți, ci jandarmeria și polițiștii sunt agresivi și provocatori (ca în România); ultra-jaunes din Franța nu cumva sunt huliganii ultrași din galeriile de tip Dragnea, deplasate la locul distrugerilor și incendierilor (ca în România)?; nu chiar ca în România, dar cu aceleași conotații diversioniste – catedrala Notre Dame a luat foc chiar în ziua când președintele Macron trebuia să facă publică declarația politică ce ar fi încheiat protestul „Giletes Jaunes”; incendiul a plecat (oficial) de la un scurtcircuit, dar imaginile surprinse de televiziuni identifică persoane dubios de precise, care se agită la nivelul acoperișului, după încheierea programului de lucru (ca să sufle vârtos în focul pus de meseriașii abaterii atenției publice către alte teme ?).
Am descoperit o mișcare rațională, cerebrală, precisă, sinceră, neiertătoare cu ipocrizia publică și minciunile de context electoral
Este cea mai lungă mișcare de protest din istoria recentă a Franței, care nu se preface că respectă „sărbătorile pascale”. În noaptea Învierii, bisericile erau goale, dar străzile erau pline. Noua revoluție este Noua Biserică? Poate că în secolul 21, Noua Biserică nu mai este a iertării, ci una a protestului și contestării.
Mișcarea vestelor galbene (gilets jaunes) a început pe 17 noiembrie 2018 în Franța și reprezintă o mișcare muncitorească masivă și puternică
Franța nu a mai experimentat un asemenea fenomen socio-politic din mai-iunie 1968. Spre deosebire de evenimentele de acum 51 de ani, mișcarea vestelor galbene este mult mai intensă și brutală, mai ales după austeritățile impuse de guvernul francez de la Sarkozy încoace. Mass media omite brutalitatea nemiloasă din partea poliției față de protestatari, care a dus la vătămarea a cel puțin 1.800 de protestatari, și chiar și moartea câtorva persoane, ca de exemplu o persoană bătrână care a fost lovită de un tun cu apă folosit de poliția anti-revoltă. Mai mult de atât, poliția a arestat un grup de aproximativ 189 de liceeni, cu vârste între 12-20 de ani, în Mantes-la-Jolie, forțându-i să stea în genunchi cu mânile la ceafă, doar pentru simplul fapt că au simpatizat cu vestele galbene. Acesta este doar un exemplu, deoarece în întreaga țară, mai mult de 700 de studenți și liceeni au fost arestați.
Are suport conspirația propagată de The Times, cum că Rusia s-ar afla în spatele vestelor galbene? Se sprijină teoria pe pancartele pe care apar argumentele pentru Frexit?
Iată ce spune un studiu (Révolution, 12 December 2018)- Franța: fum și oglinzi prezidențiale, din site-ul „In Defence of Marxism”:
„Nu îl simpatizăm pe Putin, dar se pare că acesta se află în spatele tuturor eșecurilor sistemului capitalist din Europa de Vest și SUA, fie în referendumul Brexit și alegerile prezidențiale din SUA, fie în alegerile prezidențiale din Franța sau chiar și vestele galbene. În cazul în care, ori Putin are puteri supraomenești și poate manipula orice situație socio-politică din lume, ori apologeticii sistemului capitalist nu vor să recunoască cum însuși sistemul capitalist este ineficient și un eșec, preferând în schimb să blameze forțele înspăimântătoare ale rușilor. Bineînțeles, sursa întregii mișcări își are baza în măsurile de austeritate impuse de capitalismul francez, începând cu Sarkozy, continuând cu Hollande (deși acesta a încercat să evite impunerea austerității), și intensificându-se cu Macron. Așadar, măsuri care atacă în mod direct clasa muncitoare, atât straturile sociale joase cât și cele mijlocii, în timp ce scutește cele mai bogate straturi sociale ale țării.”
„Pot realiza manifestanții mișcării gilets jaunes o democrație muncitorească? Cu alte cuvinte, o democrație autentică, fără dictatura capitalului, patronilor, sau a unui număr mic de miliardari, în care clasa muncitoare poate să ia decizii bazate pe nevoile și dorințele sale curente?
Guvernul lui Macron se află la o margine de prăpastie, iar viitorul Franței va depinde de cursul mișcării gilets jaunes.”
„Determinarea protestatarilor este o reflectare a furiei și a suferințelor lor. Plini de indignare și durere împotriva unui guvern care crește în mod constant povara taxei asupra muncitorilor, pensionarilor și a clasei mijlocii, în timp ce capitaliștii cei mai bogați beneficiază de tot felul de „scutiri de impozit”, subvenții și alte reduceri. Vestele galbene au înțeles pe deplin cum că argumentul „tranziției ecologice” este numai un alt pretext pentru a prăda poporul în masă spre beneficiul unui număr mic de paraziți bogați.”
„Această mișcare este, evident, heterogenă din punct de vedere politic și social! Politica guvernamentală reacționistă asupra impozitului pe benzină a afectat nu numai muncitorii, ci și artizanii, comercianții mici, fermierii mici, muncitorii de birou, pensionarii și alte straturi sociale intermediare. Heterogenitatea socială și politică a mișcării vestelor galbene indică rădăcini profunde în societate. Aceasta nu este numai o mobilizare a unei avangarde a celor mai conștienți și organizați muncitori. Aceasta este o mișcare în masă care a răsculat chiar și straturile sociale inerte de felul lor. Desigur, nimeni nu poate spune cât de departe poate să continue această mișcare. Însă ceea ce este clar este faptul că o mișcare de această natură este caracteristică unei etape timpurii a unei situații revoluționare.”
Citește în acest link cum poți să susții financiar activitatea publicației independente Alternativa – Jurnalism fără mogul.