Ne-am propus să comparăm felul în care se face administrație publică în Galați cu ceea ce se întâmplă în alte orașe din țară. Căci dincolo de bani, de bugete, care sunt și ele demne de luat în calcul, importante ni se par respectul față de cheltuirea banului public și viziunea pe termen mediu și lung.
Desigur, un rol semnificativ îl au buna-credință și priceperea conducătorilor orașului, căci cu indivizi agramați, obraznici cu contribuabilii și decuplați de la realitate, cum este cazul viceprimarului Picu Roman, nu putem vorbi de progres în Galați.
Brașovul a început să își ia avânt nu de ieri, de azi, ci de vreo 12 ani încoace. George Scripcaru (PNL) este primar în Brașov, din 2004, ceea ce înseamnă că acum se află la al 5-lea mandat.
Chestia asta îi vine ca o mănușă actualului primar al Galațiului, Ionuț Pucheanu, care în 2017 declara că după 2-3 mandate la Primăria Galați va avea și el rezultate extraordinare, la fel ca omologii lui din Oradea (Ilie Bolojan), Gheorghe Falcă (Arad) sau Emil Boc (Cluj-Napoca).
Problema este că, dacă privești echipa lui Ionuț Pucheanu (PSD), formată în general din habarniști, îți dai seama că actualul primar nu va fi în stare să livreze “conținut de calitate” nici în 50 de ani. Așadar, problema în cazul lui Pucheanu nu este că nu are timp, ci că nu se pricepe și nici nu are cu cine.
Spuneam în acest articol că am rugat Primăria Brașov să ne trimită lista cu realizările pe anul 2018. Să vedem ce proiecte a derulat/implementat Brașovul, în anul 2018, pentru a putea face o comparație cu realizările administrației Pucheanu. Realizări care au fost publicate în ziarul Viața Liberă de marți, 26 februarie 2019.
Nu o să publicăm toate activitățile derulate de Primăria Brașov, în 2018, căci ar rezulta un pomelnic plictisitor, care vouă v-ar ocupa timpul iar nouă – spațiul. O să trecem aici doar chestiile care nouă ni s-au părut interesante pentru că nu numărul realizărilor este important ci direcțiile în care au acționat cei din Brașov, strategia pe care ei și-au fixat-o pentru 2018.
Apoi, vom analiza și realizările administrației Pucheanu, așa cum au fost amintite chiar de echipa primarului Galațiului în darea de seamă din ziarul Viața Liberă.
Cele mai importante proiecte derulate de Primăria Brașov, în 2018, au fost:
1. Construire PARK&RIDE Bartolomeu;
2. Amenajare benzi dedicate transportului public şi trotuare adiacente;
3. Realizare infrastructură integrată pentru trafic pietonal şi ciclism – Traseu 1;
4. Realizare infrastructură integrată pentru trafic pietonal şi ciclism – Traseu 2;
5. Achiziţie de mijloace de transport modern;
6. Terminal transport urban Gara Braşov;
7. Infrastructură de garaj pentru transportul public;
8. Construire Grădiniţă zona Tractorul Coresi + Mansardare Gradiniţa nr.11;
9. Reabilitare şi modernizare Colegiul Tehnic Maria Băiulescu;
10. Finalizare proiect Centrul de afaceri, transfer tehnologic şi incubator de afaceri – Brașov Nord;
11. Reparaţie capitală Cinematograf Modern;
12. Construire pasaj rutier acces Cartier Tractorul – Coresi.
În lista realizărilor Primăriei Brașov figurează și reabilitări termice ale școlilor, diverse lucrări de asfaltare și atribuire de contracte cu plată pentru parcare. Dar sunt chestiuni minore asupra cărora nu insistăm.
În schimb, am sublinia faptul că Brașovul gândește o “infrastructură integrată pentru trafic pietonal şi ciclism”, care se deosebește net de dungile alea galbene pe care administrația Pucheanu le-a trasat pe trotuarele din Micro 19, lăudându-se apoi că a făcut piste de biciclete.
Apoi, constatăm că la Brașov se lucrează la amenajarea de benzi speciale pentru transportul public în comun, temă care la Galați nici măcar nu a fost adusă în discuție.
Kitsch-ul cu luminițele înfipte în trotuarele din Centrul Galațiului – opera de 3 parale a lui Pucheanu
Compunerea făcută de oamenii primarului Ionuț Pucheanu și publicată în Viața Liberă conține multe chestiuni banale, cum ar fi diverse asfaltări, reparații, anvelopări și alte bidinele cu vopsea aplicate pe pereții școlilor.
Are și Pucheanu proiecte importante… problema este însă că acestea nu sunt încă nici măcar în stadiul de embrion. De exemplu, primarul Pucheanu amintește de modernizarea așa-zisului drum de centură, proiect de 40 de milioane de euro pentru care însă nu s-a semnat contractul de finanțare.
La parcarea supraetajată din Mazepa măcar s-a atribuit lucrarea, se știe constructorul, există organizare de șantier acolo, deci se poate vorbi de ceva palpabil.
Comparativ cu Brașovul, proiectele Primăriei Galați par de duzină, cu multe asfaltări și reabilitări de trotuare. Sunt bune și astea, nu zice nimeni nu, dar oamenii parcă ar aștepta proiecte comune cu mediul de afaceri, pentru a atrage investitori în oraș, nu doar banale cârpeli pe carosabil.
Am observat că primarul Pucheanu și-a început pledoaria din Viața Liberă cu proiectul privind modernizarea zonei centrale. Păi e caraghios să te lauzi cu modernizarea de la Potcova de Aur, acolo unde ledurile alea de manelist, pe post de stroboscop la discotecă, luminează o zi – da, o zi – nu iar dalele au început deja să se desprindă, după cum a relatat colegul Mihai Angheluță.
Cu astfel de proiecte și așa echipă la primărie, Galațiul nu are cum să spere că va ajunge Brașovul din urmă nici măcar în următorii 50 de ani.
3 commentsOn Pucheanu, tăticul kitsch-ului! Luminițele montate în trotuarele din Centru, mai tari decât Răpirea din Serai
Da, Brasovul sta f bine fata de Galati. Strazile sunt strazi, sunt parcari in cartiere (cu abonament sau pt vizitatori in zona), blocurile arata intr-un fel, cel putin pe bulevardele principale. Au AquaPark, Aventura Park, centura moderna cu 2 benzi pe sens. Brasovul atrage, intr-adevar, are un centru vechi f bine pus la punct, cu PARCARI, in plm, nu mazgaleli pe drum pe care sa ceara bani, si obiective turistice f bine puse in valoare.
Brasovul a atras foarte multe firme in inginerie si IT. Nu se plateste peste Galati, dar oferta e mult mai variata.
Galatiul trebuie sa fie santier pt cativa ani pt a putea face comparatii. Si la asta ar trebui sa se inhame orice nou primar, nu sa faca zgomot cand se apropie alegerile (fix asta face Puchi acum).
DAR nici cu Scripcaru nu mi-e rusine:
Park and ride-ul ala e o gluma, nu motiv de lauda. Era folosit de maxim 10 masini, acum e inchis publicului.
Cinema Modern, departe de finalizare: https://brasovmetropolitan.ro/2018/07/fostul-cinema-modern-va-fi-redeschis-in-2020-repunerea-in-functiune-costa-aproape-5-milioane-de-lei/
Centrul de afaceri, transfer tehnologic şi incubator de afaceri – Brașov Nord: e uitat de soarta, in camp, mananca bani si atat, foaaarte departe de finalizare: https://brasovmetropolitan.ro/2018/11/centrul-de-afaceri-din-bartolomeu-un-fel-de-catedrala-a-mantuirii-neamului-laica-pentru-brasov-primaria-mai-cheltuie-inca-10-milioane-de-lei-de-la-bugetul-local-pentru-remedierea/
Construire pasaj rutier acces Cartier Tractorul – Coresi – nu e gata, nici macar nu s-a inceput lucrul la el, in niciun caz proiect finalizat in 2018: https://brasovmetropolitan.ro/2019/01/jumatate-din-bulevardul-garii-trece-in-subteran-pentru-accesul-pe-viitorul-pasaj-hobanat-spre-tractorul/
http://www.mytex.ro/stiri/177-politic/563178-brasov-cinci-oferte-pentru-sf-ul-proiectului-construire-pasaj-rutier-acces-cartier-tractorul-coresi.html
https://www.stiridebrasov.ro/s-lansat-licitatia-pentru-realizarea-puz-ului-din-zona-garii-primaria-vrea-sa-construiasca-un-pasaj-rutier-o-parcare-subterana-si-un-terminal-de-transport-dar-si-sa-largeasca-strada-13-decembrie
Terminal transport urban Gara Braşov – Platoul din faţa Gării Braşov s-ar putea transforma într-un spaţiu verde, asta dacă se va realiza noul terminal de transport în comun şi dacă Primăria va reuşi să realizeze o parcare subterană de câteva sute de locuri: http://www.bzb.ro/stire/cel-mai-nou-scenariu-pentru-brasov-parcarea-invizibila-din-fata-garii-a130426
http://www.monitorulexpres.ro/mobil/?stiri&p=eveniment&sID=183729
https://brasovmetropolitan.ro/2018/08/documentatia-de-construire-a-terminalului-de-transport-de-la-gara-brasov-s-a-scumpit-cu-50/
Iulian, clar, Brasovul e in fata Galatiului. Brasovul e un oras care creste si atrage, cu planuri de aeroport, inclus in rutele autostrazilor. Dar nu tot ce debiteaza primarul Brasovului e si real. Autobuzele sunt jalnice, incredibil de vechi, Brasovul este unul dintre cele mai poluate orase din Romania, benzile pt biciclete sunt dungi pe strazi, ca si la noi in sat.
Danut, de acord cu tine. Numai că nici eu și nici cei din Primăria Brașov nu am afirmat că proiectele prezentate în articol ar fi fost finalizate în 2018. Doar că s-a lucrat la ele, că au fost pe agenda municipalității. Am căutat și eu pe Google și am văzut că sunt proiecte (pe care le-ai prezentat și tu în linkurile mai sus) care au început acum 2-3 ani. Probabil au trecut de faza hârtiilor, studiilor de fezabilitate, habar n-am. Dar aceste proiecte sunt în plan și nu doar la stadiul de vorbe. Stai liniștit că și primarul Pucheanu s-a lăudat în expunerea lui din ziarul Viața liberă cu proiectul extinderii drumului de Centură (care numai drum de centură nu este), deși nici măcar nu s-au semnat actele pentru primirea finanțării europene. Evident că primarii din România se laudă și cu proiectele pe care nici nu le-au început, iar Brașovul cu siguranță nu face excepție. Dar, în timp ce Galațiul are în plan asfaltări și banale plombări, în Brașov există proiecte (la modul concret) despre amenajarea de benzi dedicate transportului public. E alt nivel. Mă rog, tema e mult mai amplă, nu o să reușim noi acum să o epuizăm în dialogul nostru. Numai bine.
Sper ca nu ai inteles ca as fi fan Pucheanu. Doamne fereste! Daca in locul lui am fi avut un sac pe care sa scrie PSD, atunci sacul ar fi castigat alegerile. Poti verifica IP-uri si vedea ca sunt in Brasov. La doi pasi de Park and Ride-ul despre care vorbeai. Si am vazut pistele de bicilcete care nu-s cu nimic mai breze decat cele din Galati. Si am vazut autobuzele, care, la fel, nu-s mai faine decat cele din Gl.
Dar, da, la Brasov s-au intamplat si se intampla lucruri. In Brasov s-au rezolvat problemele care ne frustreaza grav in Galati. In Galati nu se intampla nimic. In ambele orase avem de-a face cu demagogi, doar ca Brasov creste, atrage, faciliteaza investitiile privatilor. In Galati e greu cu Picu, Paslaru, Popa, Pucheanu.